Monday, September 5, 2011

Segmen mari menonton - Hantu bonceng




Sudah lama gila gua tak review cerita wayang. Jadi untuk julung kalinya gua kembali menjadi mengreview filem. "Filem siapa kalau bukan filem kita"

Cerita kali ini adalah, Hantu Bonceng. Pelakon adalah Zizan raja lawak, juliana evans, jue aziz dan beberapa lagi pelakon tambahan.

ok gua dipaksa tgk cerita melayu, sbb gua selalu beli dvd sahaja untuk tonton cerita melayu.

Beriksar kisah mat rempit, mungkin terbawa bawa penangan kisah adnan sempit. Zizan membawa watak Amran, raja jalan tar katanya.Ok dah nama mat rempit pasti la kerjayanya merempit sahaja, bila menang dapat bohsia, tapi ini bohsia adalah spesel kerana juliana menjadi bohsia yang diperangkap oleh adik sendiri dan dijual kepada apa ntah nama mamat tu abang kepada jue aziz yang memegang watak si jururawat bernama Halimaton, kelas nama ko maria.

elok sahaja menang dan mengklem hadiahnya, juliana dan zizan naik moto di sondol lori, tapi zizan boleh sempat lompat. lu orang kene tgk babak ni sbb mmg kelakar bapak punya.

Maka mati la si juliana ni. Dan dia jadi hantu yang menghantui hidup zizan. Kawan si Zizan ni namanya kunyit, pula sudah jatuh hati pada apa ke nama wataknya ni lakonan si Dottie. Comel lakonan mereka ini.

Selepas beberapa hari muncul la watak ayu lakonan juliana jugak, yakni adik pada si maya lakonan jue yang telah mati lalu menjadi hantu bonceng itu tadi. Pening gua menaip ni.

Ayu ini adalah jahat gila. Sudah mempergunakan kakaknya lalu di jual pada geng rempitnya. Seterusnya lu orang kene tonton apa yang telah berlaku, tapi mmg berbaloi baloi kalau menonton. Konfirm gelak.

Farid kata: Pasni nak tonton real steel dan mission imposible 4: ghost protocol

2 comments:

sW33tdARLiNG said...

aaahh pening baca review ko... kena nonton sendiri yg pasti lawak kan...? kalo tak lawak, aku bako blog ko. hahahaha

farikh said...

heyy sila bako panggung yer bukan bako blog aku toqqqqqqqq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis