Wednesday, September 19, 2012

Kedai atuk dan nenek kopok lekor

*Nampak tak atuk kat ujung tu pakai kopiah tengah angkat keropok*
Kisahnya itu hari dalam perjalanan pulang dari Kuantan, singgah lah di deretan kedai menjual keropok lekor dan ikan ikanan masin juga keropok keringan. Tempat ini adalah berhampiran lapangan terbang dan berseberangan dengan masjid. Tak ingat nama masjid apakah. tapi mmg depan masjid la.

Mama beli keropok lekor kat kedai nenek ngan atuk, cam sayu je tgk atuk tu meniaga. Ya la, dah ketaq ketaq, masih lagi mencari sesuap nasi. Gua bukan apa, tak boleh tgk orang orang tua yang bersusah payah camni, sedih oooo. Kalau di takdirkan gua pi melawat rumah orang orang tua, mau meraung raung kesedihan. Teringat kat arwah nenek gua. Ok ni entri keropok lekor sudah melalut pegi entri orang tua. Ok dah itu je. Kalau lu orang ke Kuantan jangan lupa singgah disini untuk membeli belah keropok lekor.


*nenek tgh membungkus kopok lekor pula, tangan tu adalah tangan mama gua*

Farid kata: Terbeli sunglases secara eksiden. Nanti gua update kat sini.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis