Tuesday, April 22, 2014

Penang lagik untuk kali yang keberapa belas ntah

Ini versi sedikit ekspress. Baca je naaaaa.

*Disebabkan dah sihat, jadi boleh bergambar dengan senyum lebar*

Ok ahad yang lepas, gue, apak gue, adik gue, kemal ngan tasya semua berangkat ke penang. Lepas maghrib sumbat barangan lam kete pastu mula jalan. Dari pagi tu dah soksek soksek flu, tapi ku tahan jebat. Telan panadol pastu tido puas puas dari tgh ari membawak ke petang. Konon cam berkesan la, boleh sembuh. Ujung ujung nan hado kooo, makin jauh perjalanan makin parah. Siap mata berair bagai. Singgah RnR nak pi toilet mesti orang ingat gue gaduh laki bini mata memerah cam menanges.

Sampai ke penang lam jam 2 pagi, orang lain dah menguap bagai nak rak, gue masih berlagu hepi nyanyi nyanyi sensorang lam kete, kata dah puas tido siang hari. Oh kami ini tiduran nya di resort kompeni lima persen.

*gigih kemal berulang alik hantar air amek air*

Sebelum tido telan lagik panadol. Alhadulillah pagi esoknya dah sembuh sepenuhnya. Pas bekpes, ke Queensbay lah kita. Shopping mall sudahnya, pi jalan jauh jauh ujung ujung pi mall. Takde apa pun nak beli kat sini, jenjalan je la pastu minum minum tu je.

*Ais tatap ada*

*Dialam bunian*

*Jembatan ke 2 dari kejauhan*

Pastu sambung lagik pegi Gurney plak. Pun jalan jalan beli kasut la, kemal beli baju keje la, enbeg adik la bagai. Pastu cam biasa, pi makan lagik. Punah ranah diet nak kempis kan perut ni. Tak pe la nama pun cuti, so kita pulun secukup rasa. 


Pastu malam tu pi area area feringhi tu je pon, ada kedai makan nama slow rock ke hapa ntah, makanan nya okay la, tapi harga bit pricey sikit. Tapi tak pe, kita pulun je, nak murah duduk umah makan megi je. 

*tasya ngan kemal tgh melawat kawasan*

*tetiba trompet kat atas pala*

*oooo bukak kedai jahit sesenyap yerrrrr (tokei kedai jahit rupanya) *

Pastu dah kenyang, apak gue balik ke resort nak berehat katanya. Kami yang muda mudi ni nak jalan jalan sekitar feringhi ni. Tgh jalan jalan nah kau skali hujan melebat bagai nak gila. Tak memasal beli poncho sorang satu. Tgh lari lari nak balik, skali adik ajak pi urut kaki lah plak. Yola yola kita poie. Ok dah masuk pastu cakap nak urut lah bagai, pastu duduk, skali yang urut kaki gue adalah tanter gemok yang creepy, seram okay, sekali dia debik kaki gue, rasa patah seribu tulang temulang. Kemal plak dapat pompuan miang, tetek nak terkeluar, gila saiko kot pompuan ni, duk urut pastu senyum senyum miang, gila kot, senyum tak tentu hala. Cepat cepat la abis ngurut ni, dah la sakit. Yang tanter gemok urut kaki gue tu dah berpeloh peloh bagai nak gila, camkan ko nak beranak ke apa ni, ke kaki gue tu gemok sangat?! Dah abis urut cecepat bayo, pastu lari balik umah, mimpi ngeri sudahnya.

*tu la tanter gemok yang creepy tu*

*Borong jeruk sampai 170 hengget, pengsan*

esoknya bangun pagi kemas kemas baju, pi makan kat kedai depan masjid, singgah pula di jeruk pak ali, beli itu ini pastu masuk kete terus ke jeti feri, nak ke loq staq plak. tapi tapi, sebelum tu sempat singgah gurney paragon lah plak, ronda H&M dalam itu sudahnya. pastu singgah minum minum, then baru lah ke jeti feri, nunggu feri cam kehapa, lama gila okeh, tu la gue tak suka naik feri bila ke penang. Sangat la membuang masa menunggu kan ia. Senang naik jembatan je. Tapi apa kan daya stereng bukan di tangan gue iniew. sila pasrah.

*anak beranak memilih jeruk*

*Macam kehapa la plak bergambar dalam shopping mall*

*Super berry tea yg rasa cam antibiotik*

*bertahan tak mo kuar dari kete*

*Bye penang*

kali ini update tak cerita detail pon, janji dapat gambaran dah lah yer.
So ke loq staq lah kitew.... sambung

Farid kata: Human do misktake, kalau tak buat mistake tu robotlah engkau

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis