Thursday, February 10, 2011

Kasihan sama kamu...

Perhatian* sila baca dengan nada selemah lemah lembutnya*

Sebagaimana yang smua sedia maklum, berkawan itu adalah hak milik setiap insan. Ok intro yang bagus dan seperti iklan kosmetik. Apa yang cuba saya ketengah disini adalah, beberapa individu disekeliling anda hidup dalam kekeliruan. Kesian pada mereka ya. Sebab kadang kala nak memahami jiwa seorang manusia sangat lah payah berbanding jiwa seekor kucing. Bila ia lapar hanya mengingau, bukan seperti manusia yang hidup dalam kekeliruan, bila lapar akan membebel dan membentak juga merengus. Contoh sangat bagus between manusia dan kucing. Syabas farid.

Ok, jika kamu, yer kamu, mengambil keputusan untuk tidak berkawan atau lebih kamusnya memutuskan persahabatan, insyaallah saya faham. Nescaya saya juga cuba menghindari kamu. Even bayang kamu pun saya kurang minat melihatnya. Tak kisah la kamu dan kamu itu keturunan dewa dewi, kaya mahupun berkuasa. Get it? Sbb kamu,  yer kamu mmg tidak berperanan pun dalam hidup saya. Yer, kewujudan kamu sedikit pun tidak memberi impak pada saya. Tidak mendatangkan hasil mahupun tidak merugikan saya.

Tapi apa yang bermain dibenak fikiran saya, walau sudah tidak mempunyai persahabatan, tapi kamu tetap concern untuk menjenguk saya di blog yang tak berapa nak menarik ini. Sesuatu yang misteri, paranormal dan juga mistik. Yang sbenarnya apa mau kamu ya? Nahh ini dia manusia yang hidup didalam kekeliruan sebagaimana golongan yang disebut di mukhadimah sebentar tadi. Jadi harapan saya,  jikalau kamu dan kamu itu sudah membuat keputusan, dan saya juga mempunyai pendirian saya sendiri, apa kata jika kamu tidak perlu bersusah payah mau menjenguk apa yang berlaku disini, dalam erti kata yang lebih mendalam, Sila NYAH kamu dari sini. Kalau baca gak blog aku, ko boleh dapat katarak.
Mau?! Yer saya mengerti kamu juga cuba menggali lebih mendalam tentang saya dan rakan rakan saya.

*Tukar intonasi, sila baca dgn nada yang keras kerna ini berupa amaran*

Heh, Dengar sini ya lo, jikalau mau bermusuhan, tidak perlu lagi deh bersusah payah mengambil tahu segala yang terjadi antara kami. Dan kami tidak pernah mengambil tahu kisah tentang kamu, ya kamu. AWAS jika muka lo terpampang lagi di blog gue. Hindari terus blog gue!

Pesanan bg mereka yang kaki menyibuk: Ya Musuh temen gue,  musuhnya gue juga. Dan nggak perlu deh mau berlakon lakon lagi didepan gue. Mengacaukan.


-Tamat-

2 comments:

Mya said...

terima kasih nuffnang di atas segala-galanya. eceh..
betul la ko ckp tu. dah tak 'friend' pi la main jauh2 kan.. nak menyelit jugak kat blog ko ni apa kes.. hah satg mula la tu meroyan dia tu. letak status like good good dan buat entry cas muslimah. podaa..

farikh said...

muslimah yang keriru sian, makasih nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis