Friday, October 19, 2012

Ceritera mendaki Irau 6- Balik dan borong



Ok ini kisahnya di hari ahad, pagi pagi bangun kemas apa apa yang patut, jijan ngan man sudah keluar untuk bersarapan dan mengambil gambo, tinggai la kami bertiga. Pemandu sudah kata mau pulang terus, jadi lepas kemas banglo istana tu, kene la kemas beg dan pakaian segala. Pastu destinasi pertama adalah Taman setia, kononnya ada kedai juai nasik lemak, tapi ujung ujung kedai juai strawberry banyak la, ok kami di tipu oleh zul. Jadinya terus ke Tanah rata dan sarapan disitu, gambar tak sempat snap ke apa sbb dah lapar sangat. Sila bayangkan je. 


*masih tidak habis dengan konsep pandang ke tepi supaya nampak lebih kacak, gua pedulik apa nyonyot eskrem lagi  best nampak kiut puiii*

Pastu ke Kea Farm yakni sejenis jalan yang menjual segala mala sumber alam dari Cameron, ada bunga, keledek, strawberi, jagung dan macam macam lagi. Zul park kete kat Equatorial lalu tunggu lam kete, gua ngan nok sahaja kuar jalan kaki macam musafir ke tempat ini, jauh oh. Pastu beli la sepuas hati, gua beli sayur ngan keledek sahaja, sambil jalan makan brokoli grg, mak datuk sedap teramat, pastu nok borong pun macam there was no tumoro. Haibat abis. 



Pastu jalan nak pulang nampak plak eskrem stroberi, singgah jap pekene sebatang, mmg la hai sedap cam apa apa je, rm1.50 je sebatang, kalau la kete zul ada peti ais, gua borong smua yang ada lam peti es kedai tu. Pastu terus jalan ke kereta sambil mengendong plastik plastik berkenaan.

*Tapis kaler hijau tak menahan*

Pastu pi BOH sungai palas lak, serious dah berbelas kali gua pi Cameron, this is my first time ke sini, jakun jugak la, bukan apa jakun sbb kene jalan jauh sbb park kete nun jauh di bawah bukit. Pastu dah sampai tempat berkenaan, zul terus port duduk, katanya sakit kaki. Gua ngan nok beratur like hell punya panjang semata nak mendapatkan seteko teh yang biasa biasa je pun, demi memuaskan tuntutan nafsu, jadi beratur sahaja la. 





Tetengah minum, gua cerita la kat Cameron Barat ada brownies ngan eskrem yang enak sungguh, dan zul kata pasnih kita pi situ dan dia nak banjer, knowing gua ngan nok yang rembat apa sahaja, terus la setuju tanpa banyak helah. Rezeki oi.

*dah la kene banjer, kene beratur plak, nasib la*


*Si gemuk punya tangan*




*Teh stroberi adalah pasangan yang paling tepat*


*Cam sedey gak la tgk mee supnya*
Selesai di Cameron barat, terus turun ikot simpang pulai untuk pulang ke kl tapi singgah lu kat tapah plak beli jambu bagai segala, sambil sambil makan tengahari. Sepuluh kali berhenti ujung ujung sampai umah maghrib, hai nasib la sana. Fuuuuuuu abis juga entri cameron ni, terima kasih pada lu orang kerana sudi membaca dan bersabar dengan rentetan entri yang panjang berjela cam kain ela ini. Sehingga bertemu lagi, okbye

Farid kata: Setiap tindakan adalah diatas tanggungjawab sendiri.


Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis