Friday, March 29, 2013

Kisah rabun dan mamak



Itu hari gua pegi makan kat Gloria Jeans ngan nok gemok, pastu dah sampai kat kaunter nak order lah, terkial kial kau jadinya. Gara gara tak mo pakai spek, tak nampak plak menu nya. Pastu bila aku mintak buku menu kat waiter kat situ, dia pulak terkial, ke tak faham aku cakap melayu ke apa ke ntah, tapi rupa dia adalah seperti melayu. Mana mungkin dia tak faham bahasa kebangsaan.



Last last order air perisa mangga, nama spesifik tak dapat dikenal pasti sbb nok gemok yang tak rabun tu pun tak leh harap sangat. Pastu makan order ciken apa ntah tak ingat jugak apa namanya. Dah makan pompang itu ini, pindah duduk luar plak, merokok la. Pastu balik. Oh for those yang kerja sebumbung ngan gua, kalau kita kita ni pi Gloria ari isnin kita akan mendapat diskaun istimewa ya! ari senin sahaja yo.



Hari apa ntah ada pi Sg Wang, tujuan nya wan pilus nak beli thumb drive. Sally ngan nok gemok pun ikot juga pastu singgah kat Q Bistro nak makan, rasa cam baru bukak. Pastu gua order la Nan tandori ngan teh ais, skali sampai teh o ais, hoi mamak ko kenapa?! rerupanya dia bantai order set yang siap pilihan air teh o ais atau pun sirap. Gua tabah menghadapi hari mendatang. 


Lepas kuyup kene hujan pastu mandi dan rasa hebat.

Farid kata: Sudah Jumaat! yahooo nak pi jalan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis