Monday, January 10, 2011

Kasih ibu membawa ke syurga

Dah sminggu lebih aku pergi kerja naik tren. Alasan, malas nak drive at the same time leh kuar peluh banyak banyak. *pinggang aku dah semakin melebar hari demi hari. thnx to muscle juice 2600*. Dan sepanjang aku naik tren, aku prasan ada sorang ah so ni ngan anaknya. anak ada sedikit kurang normal plus cacat penglihatan.

Perasaan sangat terharu melihatkan pengorbanan mak nya yang gigih menghantar anak nya ke skola saban hari. Kita yang normal dan berlenggang ke ofis ni pun ada kalanya malas tahap unta padang pasir nak ke ofis, apatah lagi nak hantar anak yang cacat penglihatan ke skola tanpa kenderaan sendiri. Korang bayang kan betapa besarnya pengorbanan ahso itu.

If u put me in the same shoe, aku tak berapa pasti how well i would be in that situation. Mungkin sehari dua aku dah putus asa. Dah menyerah then kesedihan sensorang memikirkan nasib badan. So selagi ibu kita ada, hargai lah mereka sebaik mungkin. Jangan sesekali tengking, jerit or what ever yang menyakitkan hati dorang. Kalau korang ada tersentap or else, korang bayang kan dari kecik dia bela korang, pasti ada korang sentap gak kan, tapi masa tu kenapa korang tak mo lari dari umah, hidup sendirian, keje cari duit sara hidup ke apa. Tak mampu kan? so dah besar panjang gini jika ada terguris atau apa. Cuba sebaik mungkin tenangkan diri.

I love u mama so much

2 comments:

sW33tdARLiNG said...

betul tu.. hargailah ibubapa selagi ada.. ramai anak2 bila dah kehilangan ibubapa baru lah betul2 nak hargainya.. kadang2, kita ni bkn tak hargai, tp lambat matang

farikh said...

parents dah tak de baru nak menanges bagai nak gila. kesian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis