Tuesday, January 22, 2013

Singapore- fin dramatique

Tajuk entri in French doesn't mean your Singapore vacay seems like in France. lololololol


Last post on Singapore, phew. On last day, checking out round 11am, then take MRT to Changi. Dan malang sekali, sakit gigi and sakit kepala datang menyerang secara duet nya. omg. Agak bernasib baik luggage tidak bertambah dengan drastiknya, but still ada problem untuk membawanya. 


*Asal sakit kene minum hot drink, why la?*

Untuk menjadikan this entri more thrill then ever, gua sakit leher dan bahu yang teruk. Damn it. whats wrong la oi. Haaa nak cerita bout farmasi kat Singapore ini, merata di Singapore adalah terdapat banyak Guradian but only in Changi Airport je ada watson?! Oo mai. Buy some pain killer then sebotol besar air mineral. Then heading to this cafe call Chinta Manis. Nice and cozy place la. makanan juga enak. Some sort of peranakan kafe, i guess. still bagus.

*Mine was nasi peranakan, enak enak enak enak*

*Kemal dengan mee hun don't specific name nya, but taste nice juga*

Ok selesai makan, then check in luggage. Kemal do his job, while gua take a seat makan ubat, mmg sakit tidak terbendung. And more surprisingly, kami kene punggah bag sbb luggage adalah terlebih muatan. Dan berkemas lah kami di situ. Ekjas balik all baju baju. And serious a BIG thanks to Kemal sbb dia carry more then he should sbb gua sudah sakit bahu. Thanks Mal.

*walaupun sakit gigi, sakit kepala, sakit bahu, aktviti melihat kapal terbang tetap menerujakan*


*Gambar sesat ke terbawah pula*

*Luggage sudah cek in then tinggal hand luggage and that trolley super cute*

*Second time for teh tarik in a single day, and seriously it taste damn awesome*

Changi airport was like besar gila with branded shop *sigh*. All handbags la, arak la, rokok la u can get it here. But unfortunately 7eleven nya tidak menjual rokok, but mereka jual lighter?! i was like wtf. Then singgah Killiney untuk minum petang before boarding. Dan gua makan dengan raksasa nya like tak makan dari smalam.



*Kemal baru membeli Whitakers*

OK lepas boarding then kastam sana ada di setiap gate, was like cool gila which is tak payah nak beratur panjang like most airport. *clap clap clap. Dan kastamnya adalah amoi yang kiut miut. Dan berbudi bahasa juga. Nice job, well done.

*Ini adalah gambar hiasan, sbb angan angan nak naik cathay nanti pi Hong Kong*

Total trip was so damn fun, except part yang sakit gigi, sakit kepala, sakit leher dan sakit bahu, beside that this is damn cool trip. For those yang ada duit lebih, dan masa lebih, lawatlah negara jiran ini. (Sbb nak pegi jejauh belum tentu lagi mampu, jadi kita test yang dekat dekat je dulu) Babai dan selamat melancong!

-FIN-


Farid kata: It make me smile, but then i just smile, i go ahead and smile. Smile for iphone5?! #dying

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis