Friday, November 8, 2013

Bila orang kata...


*yang paling tinggi dan hitam tu adalah gua*

Korang pernah tak orang kata korang sombong? muka riak? kekwat? pernah? Gua slalu menghadapi situasi macam bila pegi kusus atau berjumpa dengan orang orang yang gua tak kenal di dalam sesuatu majlis, contoh majlis kawen, majlis sunat budak, majlis cukur jambul. Yer gua mmg muka sombong, muka kekwat, mmg tak friendly langsung. Sbb apa? sbb gua rasa rengsa kalau orang yang ramah tamah tak tentu hala walaupun ko baru kenal lima menit yang lepas. Paham? Baru kenal lima minit, tapi ko dah cerita macam macam. Kalau gua nak tau apa apa, gua akan tanya, kalau gua tak tanya, maknanya gua tak mo tau pun. So kalau orang kata "selalu selisih tak pernah senyum pun" warevaaaaaa gua bukan retis pun nak lambai ratu sepanjang jalan. Dan plus gua RABUN, so tak nampak orang dari kejauhan, jadi tak payah nak sentap sangat kalau gua tak senyum ke apa. Ko jauh sebatu dah angkat tangan, camna la gua nak cam?! 

*Rangup ohhhhhhhhh*

Ok habis cerita mempertahankan diri dari dilemparan tuduhan tidak berasas. So cerita pasal makanan pulak. Baru baru ni duk suka makan roti sardin. Sedap kauuuuuuuuu. Tapi regenya pun cam mahal la juga. Rm2.50. Haa pernah skali gua beli benjo kat rumah, rm2.00. Hello telo je kot?! ke telor ayam emas?! mahal nya la hai. esok lusa nak meniaga berger ngan roti canai la. Untung untung tetiap tahun leh pi haji. 


*Satu sticker orang kotak, satu sticker panda kurus*

Malam smalam lepas keje singgah toy r us Ikano, saja serbei serbei gundam, whoaa dorang punya banyak stok rupanya. Tapi nanti akan gua ripit kesana. Pastu jumpa gantungan pelekat pelekat comel. Pastu rasa cam lama dah tak beli sticker pastu tampal merata, jadik beli dua. Mengada sangat nak jugak kluar duit. 

Farid kata: Asal orang lain cuti je gua la jugak hadap mengganti kerja orang cis

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis