Tuesday, January 18, 2011

Death Bell 2: Bloody Camp yang tak berapa nak hantu


Ok, akhirnya aku decide utk tonton death bell 2: bloody camp. i have no idea why they put "2" dalam tajuk and maybe ini adalah kesinambungan or else. Dan dengan beraninya tonton criter ni tayangan pukul 12.15am, see aku berani la jugak bukan takut pun.

Berbalik pada cerita ini, ianya berkisarkan pasal seorang pelajar pompuan yang dibunuh, then ada sorang lagi ni aku tak pasti samada mereka ni adik beradik tiri ke atau kawan rapat ke apa (cerita dalam bahasa korea then sub tittle pun agak jahanam, what do u expect aku nak paham). Starting smua pun cam lawak lawak la, sbb ko tau la budak skola menengah. Then bila sampai satu malam tu, mereka mereka ini sudah bersemangat mau belajar sampai ke malam then smua pintu masuk telah dikunci dan enpon juga dirampas oleh pihak kastam. So makanya terperangkap beramai ramai kat dalam skola yang tak berapa nak indah tu. Then sorang demi sorang pon mati dibunuh. (senang gila aku trus mention mati kene bunuh)

Haa there was a hint yang like memberitahu sbenarnya criter ni bukan la cerita hantu, sbb one of the student (lelaki) mati kene bunuh dengan org naik motosikal, apa ko ingat ini ghost rider punya movie ke?! then rupanya hanya sekumpulan ni je la yang kene bunuh sbb mereka ni sudah membunuh awek yang memula tadi. Dan rupanya balak awek tu yang bunuh dan dia bukan hantu dan dia gila, masalah mental. Dia dituduh membunuh aweknya sendiri dan dipenjara, sementara itu akak dia bekerja sebagai guru sandaran *tetiba aku tingat kat iji. Akak dia la yang tolong utk memebalas dendam ke kumpulan yang bunuh bakal adik ipar dia yang tak kesampaian itu.

Dan the best part is, masa dah nak ending cerita ni minah yang kawan baik pada perempuan yang dibunuh itu (aku tak ingat nama dan akibatnya aku sendiri pening nak cerita kat korang), diikat oleh lelaki saiko dan di campak ke dalam swiming pool skolah berkenaan. Dan secara ajaib nya, hantu kawan dia datang dari dalam kolam itu tolong bukak kan rantai berkenaan. Propa sangatkan org korea, aku ingat org malaysia je kaki propa. Masa hantu tu muncul aku dah tak dapat tahan gelak, makanya berderai la hilai gelak ketawa aku disitu juga tanpa dapat di tahan tahan. Dah abis

Tujuan aku cerita dari mula sampai ending supaya korang tak tertipu yang cerita konon konon hantu tapi hantunya sipi sipi je. 

Pesanan tak berapa penting tapi nak tulis gak: Aku tak suka cerita hantu, kalau bebetul menakut takpe la juga, kalau takat takut suam suam kuku, pasti akan mengundang rasa kemencarutan di akhir jalan cerita. Sekian

2 comments:

shazmonaz said...

haha.. cerita action lagi menarik..

farikh said...

yup stuju

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis