Friday, January 18, 2013

Singapore - Jurong Bird Park

*major unglam amek gambar mata sepet*

This is a third day. And Jurong Bird Park here we come. Naik MRT dan turun kat Boon Lay (EW27) then cross jalan raya tapi thru laluan bawah tanah to Boon Lay bus station, then keep looking for bus no 194. Kat  situ terpampang tulis Jurong Bird Park. Haaaa this time farid didn't nyanyuk anymore. Siap ambil gambar supaya kelihatan meyakinkan. Perjalanan adalah lebih kurang 15mins je. So tak de la jauh mana. 



Ok harga tiket lu orang boleh google sendiri yo. Bird Park ini adalah sangat luas, ada berbagai section from different kind of bird. Dan kalau tak mahu berjalan then ada tram. SGD5 for adults dan SGD3 for kids la. Pilihan di tangan anda. Konsep gua adalah berjalan kaki selagi mahu dah penat baru naik tram. Luckily tix tram mmg dah di beli secara online jadi boleh lah naik di mana mana ada stesen tram itu.

*Niat nak tunggang tapi kemaluan pada org ramai keliling*

*Ini adalah emperor penguin, dan ia adalah sangat besar.*


*pantai burung penguin katanya*

*Baru tengok cone dah telan liuq*
And seriously Ben n Jerry was like everywhere, kat Singapore Zoo pun ada juga, tapi tak kesempatan nak test terai. Dan kebetulan Jurong Bird Park pun ada, jadi kasi terai seround. Not bad untuk rasa ice cream but the price lil bit pricy la. Cukup untuk ambil satu scoop, dan pilih perasa yang bebetul lu orang suka. They got variety of cones and cups, same goes to topping, so sila suai padan ikut tekak masing masing. Kemal mengambil dipped cone dan gua amek waffle bowl. Perasa ice cream adalah strawberry cheese, sedap la hai.

*This peace thingy pose was so way back in 90's*

*Dalam percubaan menjadi flamingo atau pokok?*

*Mine was super sedap*

*Kantoi duduk kerusi orang cacat*

*Tak nyempat duduk oiii*
*Burung juga ada live cam, tahun depan mereka pakai facetime pula*
Ada satu sangkar besar ni dimana lu orang boleh jalan jalan dalam nya, variety of birds juga ada, dan yang paling best dalam ini adalah sejuk nyaman disebabkan lambakkan pokok pokok yang banyak. Ada juga monitor diluar sangkar di mana mereka memonitor burung bertelur. Motif nak tgk burung bertelur adalah tidak dapat dikenal pastikan.


*This is Kemal fav section*

*mari tangkap*

*Kemal nampak burung garuda dalam semak*



Jalan kaki sejauh yang mungkin adalah memenatkan dan juga menghauskan. Jadi ada few vending machines, so boleh la pilih air apa yang sedap. Gua memilih vitamin water perasa Dragon Fruit yang berharga USG4 sahaja. Ada Coke Zero di mana mmg tak terdapat di Malaysia, tapi disebabkan im not into carbonate drink, so abaikan. lain tahun boleh terai.


*ala buk kiah lu ngerumpi ngga ajakin gue deh #this patung has nothing to do with any kind of birds ya*

*thnx to super sunlight, my skin looks fair enough then before, #gila*

*Pose cacat sekali lagi*

*This tram sponsored by Thai Airways*

Dah puas naik tram bagai, jadi singgah makan, menu tak banyak ada nasi ayam hainan, so bedal je bersama ice lemon tea yang superb, gigantic and marvelous.

*oohhhhhh*

*Dekat satu section di panggil africa bla bla bla ada waterfall yang tinggiiiiiiiiii sangat*

*Makan nasi dalam bowl adalah so not me #Stress*

*Dalam percubaan untuk bergambar dengan orkid yang indah*

Ok dah selesai mengkhatamkan semua section yang ada, mari balik dan rehat.

Farid kata: Gambar banyak tapi pilih secara rawak sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis