Tuesday, November 16, 2010

Penang tunggu, ceq mai

Day 1:

Penat pangkor tak abis lagi dah sesiap nak pi penang lak. Memula aku adalah 50-50 mau pi, membayangkan aku baru bercuti pada hari jemaat sbelom tu, tapi alhamdulillah rezeki dapat gak bercuti. Perjalanan di mulakan pada hari rabu seawal kul 8 pagi, ekceli aku dah bangun kul lima, aterr smua pun berdengkur lagi makanya aku sambung la tido. huhuhuu *yer aku mmg kuat tido



Smua pun adalah bersungguh sungguh mau bercuti, sbb ni adalah percutian yang pertama tama kalinya ngan ahli kelorga yang lengkap. Aku seperti biasa, tak de la duk prepare pape, capai je mana baju yang dapat, laptop, earfon, beg toiletries dan sbgnya. Lagian dah ada cek list, so sonang baitu



Memula muka adalah sronok sangat la kan, tapi bila dah lama duk lam kete rasa lebam menujah nujah dalam hati. Separuh jalan stereng bertukar tangan, aku lak yang jadik supir, lagi tambah lambat la nak sampai, kata drive cam pakcik tua bangka 


*tetiba dah ada lam feri kan, camna? pantas la kiranya, walhal aku drive cam siput*



*ikhwan tarak banyak bikin hal bila ngan apaknya*




*hah dah pandai bergelak ketawa budak ni, tambah tambah ngan atoknya*













Sesampai je kat penang, aku pun on je la GPS apak aku, since mendalah ni pun baru beli, makanya aku la mengeksperimen kan mendalah ni, memula main taram je la set batu feringhi, ntah mana mana alamat ntah, janji ada batu feringhi. Padahal adik aku tau je jalan ke feringhi dari feri. Then aku pon berkeras la kononnya nak ikut GPS tu. Skalik hamek ko diheretnya masok town. Ngan trafic lait berlambak lambak. Keras lam kete. Nasib ko la, siapa suh bijak laksana pi bantai ikut GPS tu. Sila tanggung padah. Tapi sampai la gak ke resort yang dituju. Alhamdulillah




Pas dah sampai trus baring pastu terlelap di minit pertama. Ater sesubuh gajah dah bangun nak kemari. Sambung la

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis