Thursday, May 19, 2011

Redang pt4: Tiada gambar snokeling, sedey

*Bilik kami ditingkat atas*

Salam berjumpa lagi kita dalam rancangan ronda ronda sepulau. Kali ni ingin mebawa korang ke kisah snokeling, tapi malang nya tiada gambar snokeling. So pepandai memasing imagine guna imaginasi masing masing. 


*makan koci untuk hilangkan stress, kononnya*

Sebelum memulakan snokeling korang perlukan gogle dan jugak life jacket, so kedua dua bendalah ini boleh lah di sewa di resort tebabit dengan harga Rm15 setiap satu, dan disewa hingga ko check out nanti. Steven sudah pesan, jaga gogle like jaga nyawa memasing sbb gogle itu mahal, walaupon regenya RM150 je. Selain snokeling korang juga boleh amek express kos untuk diving yang berharga RM180. Kusus ni diarong ajar basic diving la. Tak de nya dia bawak korang pi diving kat laut dalam sana. Jangan risau.


*Tasha masih kekal sbg juara makan koci*

So dalam package yang aku amek ni ada tiga kali trip pi snokeling. Yang pertama nya trip dibawa ke sebuah pulau. Antara ketiga tiga tempat snokeling, aku paling suka yang pertama ni. Sbb tempatnya aman dan damai. Best je, ko leh la berenang kemana mana. Pada yang tak tau atau first time mencuba, usah gundah, pekerja pekerja kat situ bersedia membantu anda. Dicampaknya satu pelampung then korang paut je pada pelampung tu, pastu dorang tarik perlahan lahan.


*Lauk yang tidak seimbang*


Cerita aku ni dah terbalik, patutnya makan dulu sbelom pi snokeling. So lebih kurang je la yer. Aku sendiri plak yang pening. Makanan buffet disediakan. So korang leh makan seberapa banyak yang korang mahu selagi nasik ngan lauk yang disediakan tak abis. Kami smua pun makan sikit je sbb takut termuntah nanti. Kira cam alas perut je la.

*Kaver nerveous, so keep on smiling sya. Serious naw muka ko dik makan tembikai*

Jadinya selepas selesai bersnokeling, bilas bilas then balik ke resort dan beristeri berehat lah. Kaki smua lenguh duk berkayuh kayuh berenang. Tu la akibatnya lama tak berenang dan bersenam. 



Ok sambung lagi..

Pesanan Farid: Tak puas hati sungguh tak de pics snorkeling. Ishk

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis