Wednesday, July 6, 2011

Satu hari

Satu hari, hari minggu, Gua phewit sama member gua mau jalan jalan klcc. Bosan duduk rumah. Gua jalan jalan dan jalan sampai kaki gua sakit. Gua berhenti di hadapan Pedro, gua tgk susun atur kasut kemas. Gua dekati satu kasut, gua lihat pada tapaknya, hampir pengsan. Gua kene puasa dua minggu baru dapat beli kasut ini. Gua segan, gua letak kasut tersebut ke tempat asal.

Gua jalan jalan lagi, member gua phewit sama gua mau pegi isetan. Meriah suasana nya, semua ada jualan murah, jika memiliki kad keahlian, lagi bertambah diskaun hebatnya. Member gua belek belek seluar. Gua belek tali pinggang. Terdetik dalam hati gua, lusuh benar tali pinggang gua. Ya la, gua beli dekat downtown je, tu pun dah tiga kali tukar tali. Gua pilih mana yang gua berkenan, gua terus tuju kaunter pembayaran.



Sambung jalan lagi, gua nampak kedai buku terkenal di ibu kota, kinokuniya. Gua sudah pasang impian nak masuk, tapi tekak gua menghalang, haus pula. Gua pengaruh member gua untuk ke Coffee bean. Gua order caramel frapacino, venti punya. Sambil merokok gua sedut laju laju frapacino tersebut. Gua puas. Gua sambung borak sambil melihat gelagat pengunjung bangunan tertinggi di Malaysia itu. Pom pang pom pang esok nak raya, air gua abis, terus rasa nak jalan lagi.

Tahan nafsu dari berbelanja adalah satu bentuk seksaan yang amat amat amat menyeksakan. Tatkala gua pegang je barang, selang beberapa saat gua letak balik. Gua harap dengan tabiat gua begini, dapatlah gua melancong awal tahun hadapan.

Gua bukan kaya mana pun, boleh petik petik nak pegi sana sini. Poket penuh resit atm saja. Kalau nak melancong, tiga ke empat bulan gua kene manabung. Itu belum kira puasa sunat lagi. Itulah rahasia gua ramping hingga ke hari ini.

Pesanan gua: Kalau tarik beg roda kaler pink sambil sedut ribena, comel tak? puiiii

2 comments:

sW33tdARLiNG said...

jom beijing tawun depan! hahahaha

farikh said...

berapa duit?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis