Friday, November 15, 2013

Teambuilding JKK 3- meraba dalam hutan yang gelap, lambung telor

Lepas bermakan malam, makanya mula lah aktiviti memasuki hutan di malam hari. Gmabr tidak disertakan sbb jurugambar yakni zerul tak membawak kamera. So pasrah je la baca cerita tanpa gambo ek. Ok, masa baca dalam itenary kata kalau hujan malam tu, aktibiti di tukar kepada indoor, tapi malam tu tak hujan dan gua adalah sronok, sbb tak pernah rasa masuk hutan malam malam buta camtu kan. So masa tu duk semat dalam pala hotak ingat cam treking biasa la, rupanya tidak kauuuuuuu. Setelah berjalan jauh meredah kawasan rumah rumah felda tu, sampai la di pinggiran hutan yang dimaksudkan. Berkumpul pastu ada la mamat felda ni namanya Jepun, jangan tanya gua kenapa di panggil jepun yer, dia pon memberi la penerangan pompangpompang itu ini, lebih kepada amaran sbenarnya, jangan itu jangan ini. 22 orang ni pun smua muka cuak termasuklah gua. Kata si jepun, kita kene jalan dalam gelap, then berpandu kan pada tali yang diikat sepanjang perjalanan tu je yang akan mengguide kan kita kuar dari hutan itu. 

So mana nya tak cuak kan, pastu enpon smua adalah dilarang dan lalu dikutip kumpul dalam beg pastik. Pas smua pon beratur la ikut giliran, sbb kene masuk sorang sorang ikut la gap antara org depan ko ngan orang belakang ko. Gap tu tak tentu yer, kadang dua minit kadang lima minit. Bergantung pada budi bicara jepun. Cesssss. Pastu gua adalah turn yang ke 9. Sikit ketaq la, gelap gelita ko. mmg tak nampak pape. Dan paling best, gua langgar pokok sebanyak pat kali kat dahi ok. Mau biol di buatnya. Tak pasrah lagi faird pasrah. Pastu dalam hati mula la duk pikir yang bukan bukan, buatnya la kang tengah raba raba tali pastu teraba kain putih ke apa kan, matik la pengsan kat situ, esok pagi baru jepun mai pungut. 

Tapi apa apa pun walau dah hampir gila menanduk pokok, gua manage la juga kuar tanpa jatuh ke hapa dalam kegelapan malam tu. Bila sorang demi sorang dah kuar dari situ, haaa mula la masing masing share cerita, ada yang pijak duri la, ada yang mengaji bagai nak rak ni, abis smua juzuk ko baca kuat kuat lam hutan tu, macam macam lagi la, yang penting pasnih , kalau gua di upah pon, tak kosa la hai nak pi lagi. Trauma kata kauuuu.

Pastu kumpul dan pulang ke bilik dan tidor macam orang pengsan.


Keesokkan lepas bekpes berkumpulah lah lagi dalam bilik tu, ini kali game main tali la pula. Gua tukang jadi demonya. Game ni cam biasa mmg tricky la, kira takkan mananya pak leh nak bagi game yang kacang kacang ni. Dan gua partner ngan bos gua yer, kak sal. Terkial kial la nak menyelesaikan kekdah tali tu, tapi haram tak berjaya jugak. Tapi okay la atleast ko try kan, dari berdiri pos pos cantik je kat situ.

*muka kompius sambil sambil berfikir gak, camna nak lepaskan diri dari tali ni*


*Memula gua yang cuba, walaupun menemui jalan buntu*

*Pastu kak sal plak coba, pon sama kelaut juga ngan gua*



Pastu ada plak game kat luar, duk lambung lambung bola tenis, bola ping pong ngan telor. Lambung telor ok. Bendalah ni slalu je ada buat bila ada teambuilding. So melambung lambung la ketiga tiga mendalah berkenaan. 


*nampak sangat tak fokus, sensorang pandang kamera, walhal orang lain duk fokus nak melambung*

*Sarkis sangat melambung dengan sebelah kaki*




*dalam hati, hazab ni kalau telur pecah kat baju, satu keje nak balik bilik tukar baju segala*


Pastu dah satu kekdah plak, nak bikin bola tenis tu menyentuh tangan smua orang dalam masa terpantas. Berbagai bagai teknik la yang dicoba.


*Farid manjola kat mana? tu kat bawah tangan tangan tu yer, duk mencangkung kat bawah tu ngan ikhwan, hazabbbbbbbbbb*

*Nasib baik la pagi lagi, so bau keti masing masing takde la menusuk sangat, tu pun dah cam ada ura ura nak pitam dah*


*menunggu taim nak bergambar berkumplan la plak, masa ni sudah mula menerik bahang panas*

Usai selesai aktbiti lambung melambungm, so ke aktiviti seterusnya lah yer. Kena la jalan skali lagi, menuju kehutan smalam tu. Pasghahhhhhhh

*say kejuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu*

Farid kata: Tak sabar nak sambut harijadi *tetiba gila

2 comments:

Mya said...

kalau aku mau jalan dalam hutan tu tutup mata nyah.
kang bukak mata nampak hantu kak limah mau bebuat pengsan.
tapi kang pengsan orang tak pedulik matiklaa..
kesimpulan, me dont want masuk hutan dalam gelap seowang diwi

farikh said...

same goes jugak, aku pun tobat tak mo masuk hutam malam malam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis