Friday, March 7, 2014

Ke Bandung kita mas 12: Dah moh balik

Tetiba entri nak balik?! Ala malam sbelum tu pi repeat makan kat Sangkuriang je, dah cerita kan sbelum tu, so sama je cuma malam tu tukau menu makan ayam bakar, sedap enak. Walaupun bakar ngan kicap je pon, tapi tetap sedap. Ok pastu dah abis makan, singgah Cihampelas, pi beli bag extra, ajerr barang barang belian nona nona melimpah ruah agaknya, tak muat masuk bag. So benti suh bang Iwan dangdut pi beli, dah malas nak jalan pun ada gak la kot, tapi gua ngan ateh turun gak dari kete pi beli bag kain bandung. Pastu dah dapat bag segala, jom balik hotel, mula la sesi berkemas sumbat apa apa yang patut.


*Pagi yang nyaman enak*

Pagi tu bangun dan sarapan tuk kali terakhirnya. Makan kenyang kenyang kang nak sampai mesia baru dapat makan lagik. Flight gue ngan kemal awal sejam dari flight nona nona, tapi kami ni smua gerak skalian. Sian plak bang Iwan dangdut nak berpatah patah balik plak. Untuk sekian kali nya hadap la airport nya yang sempit bagai nak gila ni, dengan kastamnya suh cepat cepat, nak je gue jerit "ko suh orang cecepat tau tak airport ko ni besar ruang tamu je hoi" tapi tak jerit pon, kang kene tangkap plak. Pi bayo airport tax sesiap pastu cari port duduk, tunggu sampai gate bukak.

*Depan lobi hotelnya*

*muka runsing pikio pasal beg ke apa dik?*

*Baru lepas hujan, kalautak menapak la lam hujan tu*

Sbenarnya gue kerisauan kalau nona nona ini bag memasing berat berlebihan, tapi tak pe la, nanti adik ekjas la camna. Pastu masuk kat ruangan nunggu, ada plak kedai juai kek ngan pisang salai, mahal kot pisang salainya, so beli kek lapis chap Mona, pun gue rasa mahai gak, sebijik 150,000rp, lantak la, kira kira cam cukup je baki rupiah yang ada, bawak balik mesia pun nak bikin apa je, so kita beli je la. 


Seat dalam flight adalah yang blakang sekali, depan gue ngan kemal adalah kosong, tapi sbelah kemal adalah mamat berbadan giant. Pastu makan macam resaksa. Ishkkkk. Serius dah nak sampai kl, boleh plak gue rasa nak memuntah, desa sangat pangai ko farid. Tapi cam biasa tahan je, lepas dah mendarat nescaya berjaya tak muntah. 


Maka berakhirlah perjalanan dan pengembaraan di Bandung ini, yer dua belas entri yer puan puan nak kasik abis cerita ni. Jenuh pening pening nak naip, nak pilih gambo bagai, tapi berjaya jua gue abiskan nya. So Sehingga kita berjumpa lagik.

~FIN~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis