Tuesday, August 5, 2014

Mariew bew hariew Rayaew.


*Dalam kedai songkok*

Ini kisah sebelum dan semasa raya. Kekdahnya gue bercuti hari jemaat.Takde la sempena apa pun, bak kata  azlina aziz"pulanglah ke desa berhari raya", idok lah yer, kampung teman dekat je pon yob. takde la jauh mananya. So khamis malam jemaat adik dah pikap kat kl nak balik pd. Pastu on Saturday, baru tingat i takde songkok. Nak pakai kepiah pastilah tak berjaya, rambut pak hencek tebal mana maunya nak muat masuk bawah ketayap.

Pastu pi kedai songkok kat pd. Hangkut smua para remaja yang ada kat umah tu. Pakcik kedai songkok itu adalah sangat ramah tamah, gue tau asalkan gue ke kedainya mesti ditanya, datang dengan siapa, dari mana, raya kat mana blablablabla. Then balik, sambung tido lalu buka puasa lah.

*Makasih kak kemal*

Tahun ni kami adalah beraya beramai ramai kerna ada makcik pakcik smua, so adalah seghonok. Apak gue masak kari kambing, rendang ayam, daging kicap ngan kuah kacang dan nasik impit jua ketupat. Lemang adik pi beli, kuasa la hai nak cari buluh nak bakar bakar smua tu.So kita beli je. 

*Ibam ngan jalina tak sampai lagik, jadi kita selfie bertiga tigaan je la*

Bangun pagi, mekap mekap, set rambut, pakai baju cecantik, pi semayang raya. Balik semayang pi mintak ampun ngan apak gue, pastu makan kekenyang. sesambil la memasing mintak ampun sesama sendiri. Pastu dah kabur kabur rupanya mata nak tido. Kuangkuangkuang. Petang bangun memandi jap, sesemua pokcik mokcik nak pi semban lah pulak. Layan je la. Balik semban gegas balik umah, kawan adik dah sampai nak beraya, i cam biasa lah yer, dah kekenyang tidur je la bagus. i is need beauty sleep.

*Rasa besar dah ikhwan, sesambil rasa tuanya paklong*


*Amni makan kepek je dipagi raya*

*Tasya, ateh ngan mira idora*

ok dah tak tau nak cerita pasal raya dah, tapi lebih kurang gitu la cerita hari raya kita. So pada korang, gue nak ucapkan selamat berhari raya, maap zahir batin. Oh gambar lain smua kat talipon apak gue. Nanti sesenang gue upload la.

farid kata: perot dah boncet balik

3 comments:

Shrek Hijau said...

abang kacak pakai songkok... kuikukui.. ini kenyataan bukan gurauan.

farikh said...

ko biaq bebetui dik, jangan mainkan perasaan haha

Shrek Hijau said...

Sajo cakap begitu supayo abg gembiro di hari raya.. wakakaka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis