Wednesday, January 7, 2015

mee udang

Disuatu malam yang hening, gue ngan adik duk pikir pikir nak makan malam, tapi tak tau nak makan kat mana. Pastu cakap ngan adik, kita kuar je, nanti nampak mana best kita singgah. Yer kami ni pemalas yer nak masak masak bagai. So makan kedai lebih praktikal. Pastu dah jalan sampai pekan Pd nampak satu kedai ni, adik kata dia pernah makan situ. Tapi rege agak pricey la. Tak pe tibai je la.


Pabila larut malam dah duduk, amek buku menu, wah menu haibat haibat semuanya. siap ada kek kek yang cantek cantek bagai. Rasa nak order semua, ok tipu. Ada mee ketam, walawey cam sedap je, tapi a BIG NO la yer, pak hencek nak makan ketam di khalayak ramai. Kekdahnya gue ni kalau makan ketam cam buruk tingkah laku. Orang lain duk ketuk ketuk ke nak pecah kan kulit ketam tu, gue suka gigit sampai pecah. So macam keji. Kensel makan mee ketam, kita makan sik goreng udang sudah. Adik makan mee udang pula. Eh dulu gue mmg tak leh makan ketam, nanti tekak menggatal sampai rasa nak jolok lengan lam mulut nak garuk. tapi sekarang tidak lagik, mungkin faktor usia ni dah menginjak umur 50-an, smua gue bedal makan.


Dua orang makan, dengan fress oren ngan teh o adalah rm42, mahal sikit la bg gue yang tak berapa kaya ni, tapi sedap dan memuaskan tuntutan napsu serakah yang tgh lapar. Bak kata arwah mama "Biaq mahai janji sedap, tak pe" betui betui betui. Eh lokasi kedai ni adalah belakang pasaraya billion, tapi jangan tanya namanya sbb gue lupa suda. Kata dah tua kan.

Farid kata: Dah tak memasal terbayang bayang gulai ketam plak cis bedebah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis