Thursday, November 24, 2016

Garapan cerita berminggu minggu

Hi uolls, gue hampir terlupa yang gue ada blog mihmihmih so ni nak la cerita serba sedikit, lepas gian nak menaip.

Konsep ia adalah, pikir sampai picah kapla

Last few weeks ada pi kos fotografi selama tiga hari, pastu ada sambungan kos tersebut kepada edit gambar pula. kursus photoshop la pula. dua hari lagi. So hadap saja, kos nya ok la, belajar la basic basic photoshop tp bagi gue la kan, gue lebih suka illustrator dari photoshop ini, tapi nama pun ilmu kan, so kita zass kan je.


Macam tak cantik pada mulanya

So sesi tanam menanam pula, gue dah kasik clear tank kecik ini. Guna teknik dry start dan magic seed. Magic adalah tajaan Man toba, so teknik ni senang dan peratusan sukses adalah tinggi. Campak tanah, letak batu, ikot design apa korang nak buat, pastu tabur magic seed, dinasihatkan guna tanah kaler hitam, senang nak nampak seed tu nnt. Pastu lembab kan tanah tu, tutup dengan clinge wrap, bukak lampu 7 jam. So dalam masa 7 hari insyaallah akan tanah ande akan dipenuhi daun kekecik yang comel dan hijau pemandangan. dan masa tu boleh lah di letak air didalam tank ande. Sila cuba, magic leh didapati di FB. (Nanti gue post gambar yang dah menjadi yer)

Dah jual 3 keping including yang kuning ini, ada lagi sekeping sahaja

Selain hobi tanam pokok, hobi baru adalah buat kad besday. Sesambil mencari pendapatan sampingan bg menanggung kos kehidupan yang tinggi di jaman mencabar ini. So pada yang berminat buleh la pm tepi, tak mahal pon kad ini, Boleh juga di customade.


Ok dah tu je nak cerita. Ada masa insyaallah jumpa lagi.

Farid kata: Try update guna blogger apps, cam kehapa pula rasanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis