Tuesday, March 5, 2013

Ikan siakap perisa kari

Malam minggu yang lepas gua adalah ke Ulu Langat, sempena apa? sempena makan makan sahaja. Auntie gua ada terbaca lam paper, paper mana gua tak ingat, berita berkenaan kedai makan yang menyajikan masakan cina muslim. Jadi setelah selesai bertugas mari balik rumah, bersiap siaga ke Langat bt 9 lah kita.

*tahan napas, kaver perut moncet. kiri adalah amirul dan kanan adalah tokmok*
Kedai makan ini adalah biasa biasa dan gua adalah tidak teringat pula namanya. Tapi makanan juga adalah sedap. Tip pabila pertama kali mengunjungi kedai yang tak pernah dilawati adalah "Menu apa yang glamer kat sini?" ataupun "Selalu orang mai sini order apa?". Dengan pertanyaan itu terhasil lah ikan siakap masak apa ntah yang berperisa seperti kari, tapi enak. Ya la slalu pun balik balik tiga rasa, stim kukus grill panggang kukus grill panggang. Boring kot.

*Ini adalah auntie gua, suaminya tak terlihat dek kamera pula, nampak tangan sahaja*
Makanan lain yang dipesan adalah telur bistik, sotong tepung, tomyam dan ikan kembung dan selar yang dibakar (serius ikan bakar mmg enak).

*Aiman yang seperti tak berkesudahan dengan tab nya, sudah sudah la tu man, bebawak istigfar*
Last but not least rerupanya tokei kedai makan ini adalah member auntie gua. Bersalam salaman upama hari raya aidilfitri lah sudahnya. Lalu balik dan gua adalah menggelupur mencari getah rambut sbb dah rimas rambut cocok mata dan menyukarkan proses pemakanan sebab rambut masuk lam nasi. dah tu je an nyong good bye adios

Farid kata: Fokus farid fokus

2 comments:

TiNiE said...

hi amirul! #lambai #gatai

farikh said...

hamboiiiiiiiiii *cekak pinggang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis