Monday, February 12, 2018

feb03 Pusing Loq Staq

Pastu dari lunch di Anjung Keli, trus saja ke Aloq Staq, yer bunyi cam jauh, tapi takde la jauh mana. takat cam Kl ke melaka ada la kut. Semua urusan book hotel kemal yang buat. so dia dah booked Th hotel untuk 2 mlm.



Hotelnya nais dan selesa sangat. room serbis pon baguih cepat dan pantas, kalau kol mintak bantal ke apa ke extra, trus je sampai depan pintu. serbis tip top. Biliknya ngadap bendang pula lagi, dan the best part sebelah airport nmpk kapal terbang turun naik. Hebat kan? mesti korang kata, gila bising kot. Tak bising jangan risau.



Beli kat padang besau, murah lah juga

Pastu dah cek in duk berkira kira nak makan malam kat mana ni, dan apa lagi dah alang alang kat loq staq ni terpaksa la kontek kak tin selaku kakak kawasan, walaupon dia kat kl sana, gue kontek juga mintak saranan. So kak tin suh pi makan ketiau kerang iman. So belum sempat maghrib gue ngan kemal dah terpacul depan kedai iman ni. sedap juga ketiau ia, cuma nak parking tu ada sikit cabaran. nmpk cam ada few menu lain tp gue tak sempat try. makan ketiau je dah kenyang, cheyyyyyyy. Yang benar nya gue tgh sakit kepala waktu ini, tak  tau apa salahnya tetiba sakit kepala pula. Tapi makan tatap lah makan.




Pastu dah kenyang, kemal nak pi menara loq staq tuk kali kedua nya. Sbelum ni pernah pi gak. Zass je la. Pastu nmpk aman sentral sebelah menara lalu hati ada bunga bunga. Gue ada sejenis penyakit, kalau pi jalan memana gue suka jalan dalam mall. sbb apa? sbb dalam mall sejok. Tapi tak pe settlekan dulu menara ni then kita lintas jalan je ke ama sentral tu.


Rege tiket tak ingat, korang buleh la gugel. Tapi belah atas menara ni cam ada konstruction, macam menaik taraf barangkali, but still boleh naik, cuma hampir separuh kawasan ditutup. Dah naik dah tgk tgk kawasan, pastu boleh turun dan ke Aman sentral. Jalan jalan beli baju itu ini, lalu balik ke hotel. Sbb nya esok ada lagi leh repeat.


Oh lupa nak cerita, seberang dari Iman ketiau tu ada tat nasik ayam ngan kedai satey. So gue berperancangan nak makan satey malam esok pula.

Sambung

Farid kata: Bila lagi nak cuti pepanjang ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis