Monday, March 19, 2012

MMBKT: Ke Pulau Mutiara untuk yang keberapa belas kalinya

Mukhadimah: Cam dah lama tak buat entri yang proper. Ini kali dengan semangat waja, gua akan komplitkan siri jelajah ini dengan sehabisnya. Kalau tak komplit lu orang dibenar kan untuk menghanjing gua tanpa had. Tu kalau tak habis yer, kalau habis pula, sila tepuk tangan kuat kuat sambil berdiri.

Dulu kala (nmpk sgt dah lama punya hal) Gua satu family sudah pakat pakat mau jalan jalan. Selepas itu Ibam dan Jalina tak dapat mengikuti kerana tugas demi negara yang tidak memberi kompromi langsung, mereka terpaksa di tinggalkan.

Destinasi pertama adalah Penang, seawal pukul 730am kami sudah berangkat, yer hanya kami berempat sahaja. Singgah di RnR Seremban setelah menyedari mama sudah tertinggal surat cek-in resort, sib baik ibam ado dan terus zas menghantarnya seperti perkhidmatan kurier tanpa batasan.

*MMBKT itu stand for Mari Melancong Bersama Keluarga Tersayang, jejejeje


Lebih kurang tgh hari sudah cek in di penthouse, dan kami tidak menduduki resort di Feringhi sana, tukar angin katanya. Penthouse ini terletaknya di tingkat atas cawangan opis di penang, so lu tinggal kat atas, kat bawah adalah pejabat. Satu macam pelik. Erm dua malam di penang, tak banyak tempat pergi kecoli shopping komplek je yang dilawati. Dari Gurney plaza membawa ke Queensbay sana.

Kalau ikut diari, dah berbelas kali khatam penang ini, jadi tiadalah senarai tempat tempat yang perlu dilawati seperti selalu gua buat apabila pergi melancong. Stelah dua malam di Penang, it is time to move on ke Bukit Merah pula. 


Bilik ini adalah mempunyai dua bilik tidur, satu tandas, satu dapur dan satu ruang tamu. Tapi bagi gua, rasa cam kesempitan jua kerna banyak lorong lorong didalamnya. 







Next...

Farid kata: Bukan smua perkara dalam hidup ini ikut apa yang kita mau. Adakala nya kita adalah salah dan tak selalu betul.

2 comments:

TiNiE said...

nice!

like kata-kata kau yg last tu...

farikh said...

kita yang kene suai diri dengan jalan hidup, bukan paksa jalan hidup ikut cara kau #tetiba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis