Wednesday, January 29, 2014

Ke Lumut lah kita yob 1 : Istana Kellie yang tak siap


*adek kata gue ini kalau amek gambar masa bawak kete muka misti seriyes, tapi nak buat camna pon, kang pos pos kang, kete masuk semak plak*

Haa ok dah lama tak update ni, so nak cerita lah, itu hari gue, kemal ngan adik plan plan mau ke Lumut sana, almaklumlah mereka ni tak pernah lak sampai ke sana, gue dah pernah sekali sampai sana. So sesubuh alam dah gerak dari Tampin sbb malam sbelum tu tido umah mak kemal so ke PD amek adik plak. Pening kan? tapi kami mmg suka plan pening pening gini. Pastu beli bekpes makan smua sesiap, load beg lam kete lalu set GPS, first stop adalah Kellie's Castle. 

*Abis bergaya dah ni*

Macam mana nak ke Istana ni? err aa err ikot GPS pls, gue mmg tak ingat jalan kesana. Tiket masuk adalah rm5. So boleh jalan jalan dalam itu. Melihat lihat peninggalan istana yang tak siap ni. Ada papan penerangan smua. Kalau gua taip sini, mau tak berkesudahan jadinya entri ni. So sila google saja. 

*Cam biasa kamera sangkut kat ketiak, ujung ujung takde bateri, tehapa hapa*

Cuaca adalah panas membahang sangat sangat masa ni. Berdengung pala otak. Oh korang boleh naik sampai ke atas bumbong istana berkenaan. Kalau berani la, kalau gayat cam gue, pos pos terpi bumbung pon boleh. Ikuti saja gambarajah berikut:

*Macam creepy je dari luar*

*Ruang tamunya*


*Pemandangan dari atas bumbung yang paling tinggi*

So pada yang belum pernah sampei disini, bolehlah melawat ke istana ini. Kawasan adalah luas, boleh lepak lepak minum segala. 

Ok next destinasi

Farid kata: asyik bercakar je keje ko ni kan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis