Thursday, January 23, 2014

Intsagoram yang penuh kemisterian

Korang ada akaun instagram? ramai tak folower korang? ke cam telor dihujung tanduk je like gue? ke gambar korang beratus ribu, tapi polower sangat haus, takat sedara mara ngan adik beradik sendiri je? Haa ni la kemusykilan yang ingin dijawab sini wahai para pembaca budiman sekalian.

Eh tapi tapi, ni bukan nak bagi tips camna nak kasik folower korang melonjak sampai beratus ribu ek, sbb gue pun takat takat jumlah pelajar sebuah tadika je folower yang ada, sedey kan? tapi ok je, sbb i know dan kenal siapa yang polo gue ini.

Ada la beberapa ketika tu kan, gue cam jalan jalan di sekitar instagram ini, kalau berjalan jalan dalam blog panggil blogwalking, tapi kalau jalan jalan dalm instagram panggil instawalking la kot ek? eh ntah, tibai. Pastu ada la terserempak dengan few akaun ni. Yang pertama tama budak skola, perempuan, yer budak takat takat form 1 gitu la kot, nak kata kecantikan memukau tu cam idok la sangat, nak kata pelajar terbijak di peringkat kebangsaan tu tak tau la kan, tapi kau folower puluhan ribu. Apa folowernya terdiri dari pelajar seluruh semenanjung ke camna? hebat ko dik, shila amzah pun tarik tudung tgk folower banyak gini.
Misteri disitu. Abang ko yang kurang pemes dan bingung ini mmg tabik ngan ko dik.

Lagi sambung jalan. Terjumpa lak ngan sorang mamat ni, tinggal area cam luar bandar la kot sbb tgk gambar gambar nya berunsurkan rumah kampung. Berat badan dua kali ganda dari gue (matikla berat badan menjadi ukuran), berpos pos kiut walaupun ko jantan, tapi bila tgk folower, rasa nak rebah, puluhan ribu jugak. Perghhh hebat ko bang, adik yang duk umah batu pun tak de polower gini. Senang je, ko pos pos tepi tangga, nahhhh beratus like, ko pos pos kat dapur ngan tudung saji, nahhh empat ratus like. Pengsan bangun pengsan bangun la gini. Hebat nya rasa, gue mmg terkagum kagum. Pastu ada la few akaun yang mmg hebat dijumpai. Sudah nya seharian gue terkagum kagum sahaja pastu nanges rasa diri ini begitu hina. Gue pun tak paham mengapakah jumlah folower ini bebetul menjadi ukuran dalam kemasyuran seseorang itew. ke gue ni mmg merepek duk fikir macam macam.

Setelah meneliti akaun akaun itu, mulalah bertanya pada diri sendiri:

1. Apa smua gegambar gue tak cukup kreatip, tak cukup seninya ka?
2. Apa takat doploh orang je ke kenalan yang gue kenal mempunyai akaun instagoram?
3. Adakah segala gegambar yang gue post itu tidak mengikut perkembangan semasa, gue post gambar zaman pramlee ke?
4. Adakah gue tak cukup cantek? nanti gue pakai bedak banyak banyak, awas kauu

So tak kisah lah apa pun persoalan yang bermain dibenak ini, wahai farid yang tak cantek lagi tak bijak mana, ko kene terima la hakikat dunia ini yang engkau tak femes langsung, *nanges tepi tempayan. eh tapi, korang pernah ada rasa tak cam ribuan folower ni smua hanya digenerate dengan beberapa software? dia lebih kurang cam auto like kat fesbuk. Ada tak rasa begitu? ke gue je yang konon canggih tapi tak canggih ni duk pikir gitu? &^$^#@#$!@#$&^% Gue main adil, tak main tetipu gitu yo

Farid kata: tak kisah berapa kenalan pon, janji kita ikhlas dan bukan ada niat yang tak baik waktu nak post gegambar tu. (matikla, positip nak kaverina kelemahan diri sendiri kan)

3 comments:

Cikwa said...

sebenarnye dalam byk2 follower tu semuanya spam je..ntah macam2 rupe orang ade..yg nk menjadikkan spam tu sbb dia tak private insta dia..

Dlu sy aktif gak main insta tp bukan syer gamba2 selfie yg bajet2 cun nih..ade setengah2 orang yg suka pada kecantikan alam semula jadik..so dorang amik gamba sunset dan permandangan tepek dalam insta dorang..siap ade contest2 lagik..sgt best!..follower jgn ckp laa mmg ramai smpai oversea pun ade..dorang akan sharing gamba2 pemandangan yg cantik sgt..followers dia sgt supportive tau..siap bagi komen2 yg membina..contohnya mcm my fren nama aku_jaicarib..nnt try search dlm insta..bole tgk pic2 awesome dia..

Malangnye sy dah stop insta sbb addict dengan menda2 nih..bole leka laa klau tak pandai handle..sbb bila dorang komen ofkos la kite kene reply kan..so it takes time pulak nk reply sorang2 punye komen..

Klau tepek gamba personel susah gak nk berkembang..kecuali orang2 yg rapat ngn kita je laa jd follower kan..tp bole je klau nk ramai followers..kene rajin laa terjah insta orang lain sama gak cam blog..kene blogwalking kan..tu antara tip2 dia gak laa..

panjang pulak komennye ye..huhu

emak. bukan penari tiang said...

Sebab instsgram, payiet. Instagram.

Kalau instakilo mestilah banyak. Ahahahahaha #lawakhambar #sendiribuatlawaksendirigelak

farikh said...

lovelywa: yup stuju

emak penari tiang letrik: kalau tukau instakilo, follower i tatap sendu juga u know lol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis