Monday, February 17, 2014

Ke Lumut lah kita yob 7: Makan stimbot dengan heaven nya


*tak muat frame, maklumlah tipon ai ni, cap ayam*

Haaa lepas dah mandi manda kat hotel, jadi kita pi makan malam lah yer. Tapi sbelum tu, singgah AEON Sri manjung yang besar untuk membeli baju, ni semua gara gara konon bawak baju sikit, ujung ujung tak cukup plak, so kita beli je kat FOS. gambarajah kat aeon tidaklah diserta kan, sbb nak beli baju je pun, cam keji je plak nak sumbat lam ni. Pastu dari Aeon, kita pi makan stimbot, sbb malam sbelum tu dah nampak kedai ni masa on the way ke Lumut, so kita singgah. 

*ini bukan bererti korang berpeluang makan malam atas perahu ye, no kenot*

Ia berkonsepkan buffet, satu kepala rm19. Pastu leh makan sampai muntah terbelahak. Asal nama je buffet, dalam pala hotak gue mesti duk semat "jangan membazir, jangan membazir", biar orang kata "ishk rugi la ko ni, dah bayar tapi makan sikit" dari kita membazir kan? So kita amek je la mana mana yang mampu nak makan, kalau rasa nak makan lagik baru amek lagi. Membazir ituew amalan syaiton nirojim.

*Periuk kosong pun leh jadi prop*

Disebabkan kami ni berpergian waktu orang bekerja, jadi mmg takde orang kat kedai ni, boleh makan dengan aman dan tenang, ada juga mee grg, ketiau, nasik grg, laksa dan juga sirap dan juga kerabu mangga.

*nampak tak kat situ menunjukkan model tangan tu makan dengan raksasa sekali*

*Cendawan adalah paling heaven, saya vegiterian*

*kemal punya air oren, adik karot komedia, gue punya belimbing sedap nak pengsan*

Sbelum duduk, memasing dah sesiap order air buah, pastu baru pasan yang ada air sirap disediakan plak, tapi tak pe la, posid je, cam keji plak kan, nak kensel kensel walhal air buah je pon. 

*kacau kacau kan ia, macam nak buat dodol*

Kedai ni cam takde nama spesifiknya, dia tulis steamboat je, ke gue yang tak reti baca ke apa ntah, tapi kedainya terletak berdekatan simpang nak ke Lumut tu, kira simpang besar la. Senang je nak cari. Rege berbaloi, makan sedap, pilihan banyak. So saya mesti pilih bak kata iklan bank rakyat. 

Farid kata: Makan banyak salah, makan sikit salah, penin lah kita

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis