Wednesday, December 26, 2012

Desaru 1- mula ceritanya gini

*Gambar ini adalah tiada kene mengena ngan Desaru, kami berpeleseran di Jusco Melaka*

Last few week gua terpetik nak ajak adik pompuan gua pi jenjalan. Jadi pikio punya pikio ke Desaru sahaja lah katanya. Gua google google apa yang patut, pastu jumpa la satu resort ini, tu gua cerita kat entri kedua yo. Lepas google, gua halo halo sama kemal, dia akan uruskan smuanya. So Ahli jemaah adalah gua, adik, kemal dan tok mok jua, tok mok adalah sepupu gua dan tiada kene mengena ngan tomok yang femes tu. 


*Beria naw dapat pulut yang diidamkan, dari malam duk sebut sebut*

Cuti cuti ini adalah selama dua hari satu malam je, gamaknya kemal tak dapat cuti lama jadinya hari rabu pergi dan baliknya khamis dan jumaat adalah hari jadi makcik zaiton yakni mak kemal, jadi kemal harus pulang ke pangkuan emaknya. *ok panjang explainnya, sebelum lu orang tanya kenapa pi satu malam je. Disini saya ucapkan Selamat hepi birthday pada makcik zaiton. Semoga makcik di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki hendaknya. 


*Gambar adalah gelap akibat dari cahaya di belakang, bukan sebab gua rentung yer, ingat tu yer*

Pagi pagi tu sarapan kat teluk kemang dulu, pekene lontong ngan teh tarik, pastu terus jalan. jalan dari pd ke desaru adalah senang benar, gara gara GPS kemal yang baru diupdate itu. Ikot highway utara selatan, kluar kat senai, pastu masuk pula highway senai-desaru, senang kan? kalau korang sesat gak, sila pindah dari malaysia ini lalu bertukar kerakyatan angola.


*Lontong yang manthop ini didatang dengan telor sebijik, wahhh hebatnya*


*Tok mok upama mati ditembak*


*wahh kagumnyaa, kagumnyaa, terjakun jakunnya gua uiihhhh*

Ini between highway Senai- Desaru itu lu orang jangan cuak lak (seperti kami) ini kerna tetiba highway yang tiga lane tu bertukar menjadi satu lane dah upama jalan kampung, tapi masih dalam kawasan jajahan highway berkenaan dan lu orang pasti akan terkagum kagum dengan jambatan yg iras iras jabatan pulau pinang yang femes itu. cam pelik, dalam tetengah alam yang keliling tiada apa apa, tetiba ada jembatan yang hebat binaan nya ini. Haa korang jangan nak kata ini jambatan bunian la apa, pukul kang.


*psttt kemeja jeans itu adalah hadiah hari jadi kita tawwwwww*


Selang beberapa jam maka tibalah kami di resort itu. Kemal pi cek in, kami pi post post depan resort itu. *post lah sangat. ok sambung..

Farid kata: Harap passport sempat siap dalam masa dua minggu ini, mintak mintak tak tertinggal la flight pi Uganda tu.
Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

Mya said...

hoi terliur tengok lontongggggg.
nakkk...

besar dah dak ikhwan

farikh said...

mai pd me banjer.

aa ahh besau dah pastu kenakalan amatlah tidak terkawal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis