Monday, April 4, 2011

Segmen Mari Menonton: World Invasion: Battle Los Angeles



Ok bertemu lagi dalam segmen mari menonton, chewah, poyos gila ayat. Last week aku pi menonton battle los angleas kat klcc. 

Cerita bermula dari cerita askar askar us yang hebat la konon nya, Staf sergeant Nantz. Dia ni nak pencen. dan dia mempunyai reputasi yang agak buruk sbb dia dituduh menyebabkan kematian askar askar dibawahnya. Maka dia decide untuk pencen.

Then few days later lam berita smua duk tayang, meteor akan memasuki bumi. So dorang espek that meteor   tu adalah meteor biasa. Skali bila sampai meteor tu adalah segerombolan makhluk asing. Dan yang bestnya makhluk asing ni nak invade bumi. Haa cam dah cerita agak merepek kan.

So si Nantz ni diambil bekerja semula. Tapi dia bertugas di bawah sergeant muda yang baru. Maka group marin ini ditugas kan untuk menyelamatkan org awam di balai polis. Kawasan balai polis ini bakal di bom untuk memusnahkan makhluk asing.

Maka berperang la mereka sekuek nyo. Tembak sana sini, mati sana mati sini. Tapi harus la Nantz tak mati mati sbb dah dia hero. So kesudahan cerita samada mereka berjaya atau tidak menyelamatkan bumi ini "kononnya", korang kene tgk la ek. 

Camera angle dalam cerita ini sangat memeningkan, sbb smua bantai fokus dedekat like nampak bulu hidung segala pastu kamera pon goyang goyang inul. sangat memeningkan kepala otak.

Rating cerita ini adalah tiga bintang dari lima. Sbb konsepnya sama iaitu ujung ujung askar US paling hebat. Propaganda sangat. 

Pesanan farid: Quote dari filem ini "We cannot lost L.A, i repeat we cannot lost L.A" poodah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis