Wednesday, March 30, 2011

Segmen mari menonton: sucker punch

Dari kiri roket, babydoll, amber, sweetpea dan blondie



Beberapa hari yang lepas, dengan rasa happy gila, akhirnya dapat gak aku menonton sucker punch. Maka ke berjaya times square la saya. Cam agak pelik la sikit sbb saya tak ke klcc. Bohsan klcc

Ok ok, cerita mengisahkan pasal baby doll yang kematian maknya maka dia dan adik pompuan nya tinggal ngan sorang laki laki gemok yang kejam ni, tapi tak disebutkan plak samada pakcik nya atau ayah tirinya.

Starting criter ni agak lain dari yang lain la, sbb tak de dialog just muzik dan lakonan sahaja. So pepandai la korang memahamkannya. Pstu babydoll dihantar ke hospital sakit jiwa lenox. Kat situ pasti korang korang aka rasa pening sbb memula spital nya like cam buruk nak mati, tapi tetiba bertukar jadik kelab keberet plak.

Rumah sakit jiwak ini diketuai oleh Blue, lelaki yang like saiko. Then kelab kaberet ni menyajikan minah minah ni menari. And guess what, bila babydoll start menari, dia mcm ada kat dunia lain. Dan masa kat dunia lain tu dia adalah pejuang yang hebat. Dilengkapi ngan pistol dan juga pedang samurai. Disana babydoll berjumpa ngan sorang pakcik ni, dan pakcik ni cakap babydoll perlu dapatkan map, fire, knife, key dan yang terakhir adalah misteri, semua itu diperlukan untuk melapaskan diri dari spital lenox tu.

Dalam pencarian ini, babydoll disertai sweetpea, rocket, amber dan blondie. Mereka mereka ini juga pejuang yang ingin melepaska diri dari hospital lenox itu. So samada mereka berjaya atau tidak korang kene tgk sendiri. Cerita ni based from video game rasanya. So fantasinya agak beyond sikit la. Ending cerita ni like cam sadis jugak la.

Plot ceritanya mcm agak memeningkan, tambah aku pilih untuk tgk 2d version. Apa beza 2d ngan 3d? 2d adalah gambar yang lebih baik dari wayang biasa daharga tiket mahal singgit je dari tiket biasa. Kira baloi la sbb gambarnya mmg bebetul clear.

Ok, total criter ni tak leh espek lebih, cuma dari segi lawan lawannya sama ngan filem 300, sbb pengarah nya pun sama. So sekadar nak tonton ok je kut.

Kalau pejuang moden pakai pedang samurai mmg klasik gila aku rasa. So kalau ada masa korang tontonlah cerita ni ek. Kira baloi la, bagi aku.

Pesanan farid: pasnih aku nak beli pedamg samurai gak, sesapa bikin onar, leh aku tikam trus.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis