Tuesday, September 20, 2011

Jalan jalan mencari pasal : Laman Padi juga Kereta kabel


*Petani kaki kudung*

Settle tgk ikan ikanan, jalan depan sikit kat chenang tu, lu orang akan bertemu dengan Laman Padi. Ada bendang yang boleh dilawati. Kerbau pun ada. Tempat ini adalah panas terik juga. Jadi gua tak spend masa lama disini.  Rentung kulit rasanya (walaupun mmg sediakala rentung). Oh ya, masuk gratis.


*muka agak ketat sebab penat naik turun tangga ditambah dengan panas tahap gurun gobi*

Dari Laman Padi, pandu terus menuju ke Pantai Kok dan seterus ke Kereta Kabel. Untuk pengetahuan lu orang, dah tak de lagi Happy hour dimana pelawat boleh mendapat harga tiket Rm15. Happy hour itu sudah dihapuskan lalu harga tiket untuk warganegara ada menten RM15 sekepala.

*memula cam senyum senyum sbb tak rasa gayat lagi*

Ini sudah kali kedua juga gua kemari. Last time gua naik sama adik perempaun gua. Perasaan adalah takut tahap mencarut. Tapi sekang gua macam cool rilex je. Macam tak de apa apa berlaku. Cool kan?


Punya la tinggi, gua yang gayat pun dah tak tau nak rasa apa lagi. kalau tutup mata nanti rugi pula pemandangan yang disajikan. Jadi sebelah mata tutup, sebelah lagi buka. Adil bukan?


Turun dari kereta kabel, menuju kedai makan, order nasi goreng ayam yang bernilai Rm15.90 sepinggan (harga tanpa air minuman) tapi enak macam hapa je. Memang sedap, gua sapu licin. 

Destinasi seterusnya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis