Monday, August 12, 2013

Cerita campur campur


*Ni kalau berlari pun dah sampai semban kot*

Ini adalah entri campur aduk, kamera gua tinggal kat PD so tak leh la nak cerita pasal raya *alasan*. Ok hari rabu itu hari gua adalah bekerja, so pagi pagi tu gua adalah dari pd. Jadi decide drive je la pi keje untuk hari terakhir bulan posa. Masa pegi keadaan trepik cam terbendung lagi la, skali bila balik, haa amek kau sbelum Nilai dah jammed cam tehapa, dan the best part is kete apak gua adalah manual, nak melethop lutut asyik tekan klach. Pastu gua kan bijak cam kete kancil, sampai simpang klia terus kona, dengan yakin nya nak ikot sepang, skali terlajak sampai ke LCCT?! kekdah la sangat. U turn je la balik. Pastu tak sesat dah, sampai PD 715pm so sempat mandi segala sebelum buka. Malam raya tu, kul 930pm gua dah tido, ater penat yob, mata dah celik sedari sahur. Apak gua kata ada orang datang nak takbir tp ujung ujung tak jadi, gamaknya orang takbir pun dah keletihan kot.


Hari raya lebih meriah ngan kete baru kekdahnya. Ini kete ibam. Terjakun jakun gua melihat dalamnya, ya la slalu tgk kete tempatan je. #NampakNawFaridJakun dan ianya adalah sangat laju. 

*Muka cuak tunggu masa nak lari sbb yang lain tgh main thunder klep*

Malam raya tu sempat la gua main tander klep dua tiga bungkus, konon cam melayan sepupu main, ujung ujung gua pulak terlebih sudu dari kuah, siap suh bebudak ni tembak masuk lam laut, tgk meletup ke idak. Ujung ujung melethop, pastu cam fuyooooooo *kagum katanya. Ikhwan main je la bunga api yer. Bila sorang duk pi bakar thunder klep tu, gua jerit LARI!! macam kan main meriam buluh. Yer ada kejadian gua main thunder klep tu, dah pacak cantik cantik, ujung ujung jatuh tumbang, pastu ntah mana mana dia terbang. Lu orang bayangkan dia hinggap dijendela atas pala?! tak ke beraya ngan rambut palsu nanti?! rambut adalah mahkota setiap insan yer, hilang rambut, upama raja yang tidak bermahkota.

*gambar passport tahun depan*

*dah penat bebel bebel, minum susu dulu, haus katanya, tapi tak plak nak tido, hishh*

*pose spiderman katanya*

Ok slebih cerita nya nanti gua cerita kendian. Yer skarang ni farid update blog ikot sedap tekak, mana ada ku zass kan dulu, mana takde gambar nya kendian kendian la gua cerita ek.

Farid kata: kejap je pon cuti raya ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis