Monday, August 19, 2013

Gundam Age: 01 Gundam AGE-1 Normal




Aritu kan gua ada cerita gua beli Gundam online kan? Pastu cam bertawakal je la, kot sampai ok la, kot tak sampai redho. Pastu gua ada la baca lam site tu sendiri that all komen smua bagus bagus. So dengan yakin gua beli. Disebabkan gua tgk Gundam AGE ni kat youtube yang ada sampai 30+ episod, so sebulat hati gua berazam kumpul sejumlah 30++ modelnya. Harganya jauh lebih murah jika dibeli di pasaraya. Walaupun pasar raya dah bagi diskaun 20%. But still dalam site boleh dapat rm44 sahajaaaaaaa.

*Ini adalah model berskala 1/144, jadi kalau dah start beli 1/144, sila ikut je skala tersebut, lagipun yang besar besar adalah mahal sampai ratus ratus sbijik*

Ok so ambil yang no 1 punya model, kat mana nak tau no nya? tu belah bawah kiri tu ada nombornya, so ni model yang basic, kira kira hero pertama la, sbb dalam gundam age ni ada 3 jenis hero. Gundam Normal age 1, Gundam normal age 2 dan Gundam normal age 3, so setiap age age ni ada la upgrade nya. Nnt gua cerita lebih lanjut. Model ni cam susah nak dapat kat pasaraya dah, kat sogo tarak, kat JJ ada tinggai sekotak dua je. So kita zaass yang ini. Jadinya within 2 days dah sampai dan serious dia punya packing mmg baguih. Siap bubble wrap bagai. pastu di masukkan lagi alam kotak yang lain. Kira kuranglah peratusan rat dalam tu nak patah semasa penghantaran. Syabas.

*Berpinau bijik mata tgk part banyak banyak camni*

Disebabkan gua dah memasang dua model sbelom ni. Jadi tidak lah merasa teragak agak lagi. Dengan keyakinan nya memasang. Ambil masa kejap saja. Sbb dah dapat gambaran. Cuma cuma cuma, kan ada bahagian yang melekat kat rangka plastik yang harus dipatahkan tu kan, ia nya akan meninggalkan bekas patahan disitu. So agak kurang molek la. Tapi tak pe, gua ada beli pisau dan playa. Cam kan expert gila kan?

*tgk bahagian tapak kakinya, kan ada macam serpihan tu kan? sangat tak cantik*


*Bahagian belakang nya cam bontot kete siap ada ekzos ngan spoiler*

So receive this gundam pagi tu, bila lunch gua bantai beli lagi satu model, kira abis hebat la ni nak pasang terus skali harung. Nnt gua update next entri pula ya. ok bye

Website nya adalah : www.gundam.my

Farid kata: Terus terang tu mmg payah, tapi itu perlu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis