Thursday, August 29, 2013

Mari berhari raya

*Ntah apa yang dibincang anak beranak ni, yang penting angpau yang banyak banyak tu gua tak dapat satu pun, (amek hujung langsir kesat airmata)*

Ok ok gua agak ketinggalan, raya dah nak abis, gua baru nak update cerita. Tapi lantak sana, janji update jugak. Ok, sehari sebelum raya gua adalah bekerja, jadi gigih menempuh jammed nak balik ke PD, walaupun sejengkal tapi 3 jam okay nak sampai. Malam raya, adik dan makcik makcik gua pi beli beli di Senawang sana, gua? kul 10 dah tido yer. Bukan letih bekerja tapi letih memandu, dari highway nilai tak pasal pasal gua lalu kut klia sana, sib baik hapal sikit sikit jalan sana.

*Kira untung la ni pos pos peace je, kalau tak asyik pos ultramen nebius, eh camtu ek eja nebius?!*

Pagi raya cam biasa, bangun pagi pagi tapi kali ni lah lewat ya, sbb mungkin masing masing memperingati diri sendiri yang mama sudah tiada lagi nak kejutkan kami smua bangun. Jadi semua bangun ikut jadual. Pastu ke masjid Telok Kemang bersolat raya, balik dari solat terus mintak ampun sama apak gua. Ya la orang kata nak mintak maaf tak kira waktu, takkan nak tunggu raya saja kan. Salam salam peluk cium apak gua, dalam tu sedih la juga sbb membayang tinggal apak gua sorang saja tahun ini. 

*Cam salam sultan gayanya*


*Turn Ibam plak, mintak ampun*


*Jalina si menantu pula mintak ampun, kelas kau selipar sepah sepah dalam umah, omputih ke korang ni pakai kasut lam umah?*


*Ni paling paling perlu mintak ampun lol*


*Penutup cucunya pula mintak ampun, walaupun salam macam nak pegi skola je*

Oh tahun ni, ada dua family auntie beraya bersama, Meriah juga. Dah selesai smua mintak maap, pastu adegan agihan duit duit smua. Mari makan, yer mmg lapar bener. Tahun ni apak gua masak, Lontong, Rendang ayam ngan daging kicap. *telan liur masa naip. Pastu ada nasik impit, ketupat ngan lemang. Satu gambar makanan pun gua tak snap, keji la kau farid. Ada la yang datang beraya juga. 

*Ini Uda dan Ateh saya, yakni makcik makcik gua*

*Ateh dan cucu nya nan satu, Dian*

*Ujung belah kiri adalah tasya, diikuti Cikgu Ani, yang berbaju merah itu Nasa yakni suami cikgu Ani dan diikiuti Pijan, mereka ni smua adik bradik*


*Apa yang cuba ko lakukan ni dik?*



Pastu dah selesai smua yang beraya pulang, kami kami smua pula berkemas kemas nak ke Klang sana. Selalu raya kedua baru kami kesana, tapi tahun ni, apak gua seraya bertitah nak balik ke sana petang raya pertama. Kami akur je, takde hal pun. Oh apak gua asal sana. So kampung nya disana la takkan di Bangkok pula.

*Ini Tasya atau lebih dikenali sbg Bab, bukan bab buku chapter ke apa yer*

Errr balik Klang tu gua ada bawak kamera, tapi ujung ujung terdampar sepi dalam kete, malas nak pegang kamera, kang nak makan smua jadi payah. Ye gua sangat femalas. Even kat enpon pun tak snap pape. Usai melawat beberapa umah, ke KL menghantar Ateh sekeluarga pulang dan kami pula pulang lah ke PD sana. Keesokkan hari nya nak reronda JB.  (terus belek kamera, ada ke gambar pegi JB? kalau tak de ada harapan tak yah cerita la ek, alasan sesaja)

*Ujung ujung snap muka sendiri, Lame sungguh*

Selesai lah cerita raya pertama gua. Entri ni tak de sambungan sampai raya ke lapan belas ke apa yer. Jangan pulak nanti ada yang cuba cuba hanjengkan gua sbb cerita tergantung ke apa. Tak tergantung pun cerita ni. Perenggan ni kira penutup karangan. Boleh? Ok bye

Farid kata: Pilih gambar randomly je la, kot kalau ada terjumpa nanti gua sumbat je dalam ini ya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis