Wednesday, August 28, 2013

Kisah meja cantik, air hilang pedoman dan tikus kaberet


*Siap ada peluh peluh tu, hebatnyaaa*

Tadaa nak cerita pasal makan makan pula. Last week adalah satu kegilaan meminum each a cup, fruit yogurt campur fruit jelly, tapi bukan es bended, ni air je. Nikmat je hingga terpejam pejam matanya. Akibat dari mengikuti nafsu, tekak jadi sakit, tapi takde la bertukar suara jadi suara yusni jaapar tertelan jangung. 

Bersih sesuci cintamu kan? *sambil ketuk ketuk mic, sedia nak nyanyi lagu tok ti, sesuci lebaran

Pastu, kan opis buat makan makan raya, jadinya meja gua ni adalah dilaluan utama, kene la kemas kemas kasik cantik cantik sikit. So formula gua berkemas senang je, kaut satu meja masuk kotak, pastu kalau nak apa apa kendian kita punggah balik. Dua kali keje akibat sifat malas malas unta. So bila dah terang dan bersih lagi suci murni meja tu, jadi bangang plak, sbb masa kemas dah terbungkus skali ngan kertas keje. Dah la malas, tak bijak pulak tu. Nasib nasib.

Hot chocolate bagus, gua saspek dia pakai mesin

Cerita berkisar hari minggu yang lepas. Di windmill seremban 2, yer kedai ni menyimpan kenangan yang sangat berharga yer, ini kerana, tempat ini adalah tempat makan terakhir arwah mama sebelum beliau menghembuskan nafas terakhir. Masa apak gua cakap nak pi Windmill Semban 2, gua cam terkesima, sbb apak gua selagi boleh sebelum ni tak mo pegi situ, sedih barangkali, mengingati kali terakhir makan malam sama arwah mama. So bila dia sebut nak kesitu, gua setuju sahaja. Mmg sikit lain sbb asal gua ke sana mesti ada arwah mama. Life goes on. Move on farid.

Spageti ok ok la, cukup syarat

Oh lupa cerita, walaupun meja gua bari dibersihkan, tapi opis gua masih huru hara kisah tikus berjoget dalam opis, dah pasang gam perangkap, masih tidak berjaya menangkap nya. Apa ke payah benar nak nangkap tikus ni. Jadi saban hari hidup kami diselubungi ketakutan. Gua rasa umpan dia tak berapa masyuk la, esok nak letak umpan beriyani ayam madu insaf, kuah dal lebih sebagai umpan, nnt gua update mengena ke idak perangkap itu.

Farid kata: Disebabkan tikus, mood kerja gua merundum. walaupunnnnnnnnnnnnnnnnnnn


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis