Friday, September 6, 2013

CH 1



Bermula la kisah penjelahan mengelilingi semenanjung, eh tak tipu je, jelajah pi Cameron je pon. Pagi pagi ahad gua ngan kemal cam rancang nak pi ronda cameron. Kenapa Cameron? sbb tu je yang terlintas kat kepala hotak ni. Nak pegi jalan jauh jauh, poket dah koyak. Jadi jalan dedekat sudah lah. 


Dengan semangat waja kepewiraan, kul 7 dah set set nak gerak, walhal tempat tinggal boleh cek in kul 3. Tapi tak pe la pepandai la ronda abiskan masa jikalau sampai awal. Jadi sebelum terus berjalan, singgah hentian sungai buloh makan sarapan. Sarapan kat dunkin donut, sbb kedai kedai lain dah penuh orang.


Settle sarapan, sambung laie jalan. Kemal lak mandu, gua nak tido. Sampai simpang pulai, gua rampas stereng dari kemal pula, sbb kalau gua tak mandu masa mendaki bukit tu, ada kemungkinan gua akan muntah terbelahak. Sampai je kat Brincang, terus naik lagi hingga ke tanah rata. Pi makan kat Marry Brown, orang beratur ramai sampai ke muka pintu, sbb kaunter bukak satu je, alahai sedih betol. Yang penting makan sambil duduk atas boyan. Terhuyung hayang rasanya.


Pastu dah kenyang leh la cek in. Yer Bilik kat stroberi park ni kompeni tempat gua bekerja punya, jadi bayaran adalah murah. Ater kata cuti bajet bajet, harus la cari yang murah murah. 



*layan cerita mat raja kapur, tetiba rasa tahap IQ menurun*

*apa je la kemal makan lagi tu*

Dan untuk lebih menjimat kan, kami kami ni bawak beras, kelas kau cuti dua ekor je, bawak beras lima kilo. Dua ekor resaksa lah katanya. Petang tu tak kemana pon, baring baring tgk tibi terus tido, aterr penat memandu. Esok esok je kita jalan keliling Cameron ini.

*sebelum tido, sempat tonton super 8, gua ada bikin reviewnya*

*tetiba os muncul*

Farid kata: Feel nak menaip tak mai lagi la

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis