Wednesday, June 22, 2011

Hero mejik

Gua suka hujan rintik rintik. Bila tiup kene muka lu. Satu dunia tahu lu basah. Bayang bayang petang dengan bintang muncul, tak de siapa mahu lap air mata lu, kering macam tu je. Gua boleh pegang tangan lu untuk beribu tahun. Gua tahu lu belum putuskan apa yang ada dalam fikiran lu. Jangan risau gua takkan silap.

Gua tau dari mula gua jumpa lu, gua tak pernah teragak agak. Gua jadi lapar, gua jadi tak tentu arah, kadang kala gua karaoke tanpa nafsu, tapi suara gua tetap sengau. Ribut mengganas, ombak bergulung. Tapi gua boleh berdiri. Memang ajaib.

Dalam perjalanan jauh, gua senyum, tengok lu pun senyum. Petang tu angin liar bertiup laju, sekadar amaran, lu takkan jumpa orang macam gua. Gua akan pastikan mimpi lu jadi nyata. Sampai hujung dunia. Gua hero dalam cerita ini.

Pesanan Farid: Kalau bikin drama pasti hits mengalahkan drama bersiri kat tivi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis