Sunday, June 19, 2011

Sampul surat bintang kecil kecil



Dalam sampul surat corak bintang kecil kecil ada kertas bentuk hati. Semua dalam angin yang suam suam. Lu dapat rasa? Sepanjang perjalanan lu berbisik dengan intonasi membebel. Gua lukis muka lu dalam kertas putih. Gua suka bentuk senyum lu.

Tutup mata pun gua nampak lu senyum. Gua tunggu lu, gua tetap akan tunggu. Bagi tau gua kalau lu nangis tahan sakit. satu macam penipuan, gua takkan lepas. Sekarang pandang gua. Pandang gua macam meteor yang nak jatuh. Gua akan senyum, gua akan senyum sampai bila bila.

Dulu lu main piano dan menyanyi dalam keadaan terpaksa, lagu hepi jadi lagu sedih. Gua selalu pesan, hidup singkat tak sempat rasa nak sedih. Tapi lu tetap nak sedih. Bila gua minta maaf lu kata gua selalu buat salah. Sekarang lu macam garam, gua macam katak. Tertonggeng katak tahan sakit bila kene garam.

Dan sekarang katak cuba lari pada garam sebab dia tahu garam itu sakit. Gua buka pintu, gua pakai kasut kerja kemas kemas, gua melangkah penuh keyakinan. Gua tinggal semua yang gua fikir semalam di rumah, sikit pun gua tak bawa pergi kerja. Sampai di pejabat gua senyum, gua tahu itu senyum sekadar sedapkan hati, tapi gua tetap senyum dan kadang kala gua gelak.

Sampul surat corak bintang kecil kecil gua dah simpan semua dalam kotak warna hitam. Gua sorong kotak bawah katil.Sekarang gua rasa baik baik saja. Gua memang raspek sama lu sebab ada kuasa luar biasa. Mampu buat gua tak keruan macam ayam hilang anak.

Sekarang gua ok. Senyum

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis