Thursday, June 16, 2011

Dah tak percaya, banyak lak bunyi lu

Tengah gua terhangguk hangguk tahan mengantuk, gua belek belek blog lu orang. Sambil belek sambil gua terhangguk tahan mengantuk. Gua pegi jamban basuh muka, gua hisap rokok sebatang. Gua masuk ofis balik.

Gua sambung layari blog lu orang. Gua stop kat satu blog ini. Blog yang memapar perkara pelik dan aneh. Ada video, ada gambar.Gua belek belek, gua kerut kerut muka. Sampai satu video hantu. Gua teringin sangat mahu menonton. Jadi gua tekan butang play. Tunjuk tangkap hantu. Memang gempak habis.

Gua tak rasa orang orang dalam video itu mahu membuang masa untuk buat video yang penuh pembohongan. Gua tak rasa mereka sanggup membazir kan 4:27minit dalam hidup mereka untuk buat video pembohongan.

Gua tau semua ada hak untuk memberi pendapat. Tapi biarlah dengan cara yang sesuai. Gua marah bukan main dengan pengkomen pengkomen blog itu, seolah olah tuan punya blog pula yang menghasilkan video tu, walhal tuan blog pegi rembat ntah mana video tu.

"ahh ni semua bohong la"
"kenapa rupa penanggal cam topeng je"
"Tak seram pon"

Lu orang bayang kan la, lu orang bersungguh cerita pasal hantu pada geng geng, lepas tu geng lu paiseh sama lu kata cerita tipu. Lebih kurang begitu. Jika benar benar tidak mempercayainya sekali pun, gua rasa lu tak perlu la meluahkan dengan kata kata begitu. Bukan tuan blog paksa lu orang percaya.

Gua capai hp dalam laci tingkat pertama sebelah kiri gua. Gua kontek zul, gua mau makan mee goreng mamak tak pedas bersama telur mata. Tapi mee goreng tersebut bukan di goreng oleh mamak, mamak pada namanya sahaja. Sambil gua tunggu, gua pekena sebatang rokok lagi sambil bersiul siul. Gua mengantuk semula.

Pesanan Farid: Gua takut cicak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis