Tuesday, June 14, 2011

Panjat bukit bukit jumpa burung



Pagi pagi pukul 7 gua sudah dengar suara member gua membebel. Gua buka mata separuh, gua nampak member gua tengah sisir rambut dengan rapi sambil mulut kumat kamit serupa baca jampi serapah. What the lancut bebel tengah subuh pagi gajah. Gua bangun perlahan lahan, tangan meraba atas meja sisi cari rokok, gua nyala rokok, gua sedut dalam dalam, gua terus ke jamban. Gua mandi tanpa banyak alasan, menyanyi pun tidak.

Member gua membebel sebab mahu pergi ke Bukit Bendera. Takut lambat katanya. Lu nak pegi keje pun lu tak pernah risau kalau lambat begini, tapi nak panjat bukit bendera sikit punya runsing kalau lambat.

Gua sembur tiga kali pewangi ke badan, gua capai kunci kereta terus pandu ke Bukit Bendera dengan berpandukan peta yang kurang lengkap di tangan. Gua tak hebat sangat sambil memandu dan membaca peta. Member gua yang baca.






Gua pun naik hairan apa yang orang berpusu pusu mau ke panjat bukit ini. Mungkin mahu memuaskan nafsu dan keinginan menaiki tren yang baru itu. Gua layan je sambil merokok lagi. Dah memuaskan nafsu dapat menaiki tren baru yang laju itu, gua dengan member gua panjat lagi setinggi yang boleh. Ada kuil, ada pondok guard, ada surau dan ada satu geng tua tua daki naik basikal. Lu orang memang hebat.

*Gua takut nanti dia patuk kepala gua terus bocor*

Jalan punya jalan sampai penat, gua mengah dua tiga kali juga. Tinggi tangganya. Gua memang seorang yang cergas tapi bila sampai bab panjat tangga gua memang gagal. Gua perasan ada taman burung. Gua pheewit sama kawan gua nak tgk burung. Dont get me wrong, burung dalam sangkar. Kan gua dah cakap english.







Dah jom balik. Gua dah penat.

Pesanan farid: Member gua pesen pesen orang berjadual. Langgar jadual mau kene denda. Gua geleng kepala tiga kali.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis