Thursday, June 9, 2011

Lepas ditebuk tupai kene lenyek pula


*wong yang takkan akan berkawin adalah wong solo*

Sedang gua leka menebuk lubang dan bukan ditebuk tupai, gua layan sambil bersila atas karpet perjabat yang baru sahaja di cuci tiga minggu lepas. Sambil tekan penebuk sambil gua menyanyi riang dan girang tapi gua tak nyanyi lagu jiwang. Beberapa saat berlalu, Norin noor (ini yang tiruan punya) muncul dengan nada riuh rendah pum pang pum pang esok nak raya, diselangi dengan penyet! penyet! penyet! seperti dirasuk puaka tebing kelabu. 

Bukan mentera jampi mahupun ayat untuk tundukan pasangan. Akan tetapi dia mengomel tentang ayam penyet. Selepas berlaku beberapa adegan google google sambil mengguna pakai teknologi terkini, dan dalam hanya beberapa saat muncul lokasi kejadian sebenar yang dicari cari selama ini. walawey internet memang hebat!

Gua berjenaka selamba mahukan peha ayam betina belah kiri jika gua yang memakan ayam penyet. Itu hanyalah angan angan karut. Gua phewitt sama zul mau turun makan nasik kandaq. Selesai urusan makan makan di kawasan pemakanan. Naik pejabat untuk menyambung tugasan menebuk lubang bukan menggunakan tupai sambil bernyanyi. Selain membaca gua suka muzik. 


*Kembang tak kuncup kuncup hidung gua sedut bau ini*

Norin noor (masih yang tiruan) dan konco konco nya muncul sambil menghulurkan sebungkus bungkusan yang berisi ayam penyek. Tapi gua hampa, memang la bahagian peha tapi ini ayam jantan kerana kaki berbulu, gua yakin pasti, ini benar. terima kasih atas kesudian membelanja kan gua .

Pesanan farid: Pelepoww kepala sendiri sehingga berpusing tiga kali kerana banyak sangat kerenah selepas dibelanja. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis