Wednesday, June 8, 2011

Salah ke? Dosa ke? Sumpah gua tak faham

"Buku apa yang kau baca ni, tajuk mengarut" pesen pesen manager syarikat penerbitan

"Lapan belas ringgit untuk buku tebal gini? Sangat membazir" pesen pesen si haji bakhil

"Aku rasa buku ini tiada kualiti dari segi isi banyak kesalahan bahasa" pesen pesen cikgu sastera

Itu adalah sebahagian kata kata yang buat telinga gua panas, darah menggelegak tapi gua tetap kontrol iman gua supaya tak bukak silat cekak musang. Itu semua adalah kata kata bagi mereka mereka yang malas membaca. Gua memang rajin membaca, sila percaya. Masakan tidak kalau dalam train gua membaca, dalam bas gua membaca, sebelum tidur gua membaca sambil feeling dgr ipod, dalam toilet gua baca. Gua memang suka baca. sila percaya sekali lagi.

Jadi lu orang yang sekeliling gua terima lah hakikat yang gua suka membaca walaupun gua tau gua kadang kadang gua masuk air bengong tak tentu arah. Esok lusa kalau gua jadi bijak pandai lu orang jangan pula menyesal hantuk kepala pada dinding.

Bukan setakat majalah, novel, blog lu orang, katalog supermarket, malah yellow pages dan flyer pun gua suka baca. Jadi banyak bahan bacaan yang tak mengarut, murah dan ayat memang ikut kamus tapi lu orang tetap tidak reti reti nak membaca, gua sendiri tak boleh tolong. Pum Pang Pum Pang esok nak raya tapi korang tetap malas jua nak membaca.

Pesanan farid: Nanti kalau gua dah handal dan ada buku hasil nukilan gua senidiri, gua distribute buku free pada yang pesen pesen kat atas tu, tapi kalau lu orang tetap tak baca, gua pelepowwww kepala sekor sekor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis