Tuesday, June 21, 2011

Si malang yang hebat

Sebelum gua pergi kerja gua terkial kial membuka tali kasut yang semalam berpintal pintal. Sifat kesabaran gua semai dalam diri gua supaya gua tak naik minyak di pagi hari. Tatkala berjaya meleraikan tali kasut itu gua ikat semula kemas kemas dan tersenyum puas. Gua sempat pesan pada adik sedara gua "man, ko jalan buka mata tu kang jatuh tergolek pula turun tangga dalam gelap" pesan gua pada aiman sebab dia suka pakai kasut dalam keadaan tutup mata dan dia bukan seorang yang buta.

Gua capai beg dan ipod gua buka pintu rumah. Sambil sambil tu gua pilih lagu yang ingin didengari dan di masukkan dalam playlist. Ini pagi mood gua hepi, jadi gua pilih lagu lagu rancak. Gua turuni tangga, lepas dari separuh anak tangga, kaki gua tak sempat cecah lantai gua hampir meyembah bumi dan demi sahaja kehebatan gua, sempat berpaut pada pemegang tangga. Sila kagum. Tapi hentakkan kaki gua bergema seluruh flat.

Sakit juga pergelangan kaki gua masa tu. Tapi gua act cool. kat bawah, ramai pula muda mudi, ada lelaki ada perempuan, semua tenung gua. Nasib baik gua tak melatah, pasti bergema satu flat juga. Gua kontrol cool untuk kali kedua, muka selamba macam baru lepas buang air besar. Rilek je.

Gua jalan dengan penuh keyakinan menuju ke LRT stesen, dan secara mejiknya, gua turun tangga yang tinggi dan hampir jatuh untuk kali kedua dalam masa sejam. Fuh gua pandang kaki gua, gumam gua dalam hati "tak pakai tumit tinggi pun, tapi kenapa asyik nak sembah bumi?" gua lalok ke? tidur cukup, gua tak mabok malam tadi apatah lagi pagi pagi ni.

Dan selepas itu gua extra hati hati supaya tak terjungkang untuk sekian kalinya.

Cerita malang tak tamat disitu. Sesampai ofis gua baru teringat  gua ada pesan pada member gua suruh simpankan jaket kumpulan hujan gua. yer gua memang wanabe pada kumpulan hujan. Tapi bila gua tanya member gua, dia bantai simpan jaket pegawai kebakaran gua plak, haram benar. Mungkin sudah kene rembat jaket gua, nak buat macam mana. Gua senyum redha. Beli je lah yang baru. Rupanya member gua mau prank sama gua. Nasib baik kaki gua sakit kalau tidak, terima la flying kik dari gua dengan ingatan tulus ikhlas. Tahniah lu orang berjaya prankkan gua, tapi malang gua tak menggelabah pun.

Terbakar, terbakar, terbakar

Pesanan farid: Nasib lah nasib

2 comments:

faRiD ikHwAn said...

ermmm apalah yg dipikirkan 2...

farikh said...

terlalu fokus pada ipod huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis