Monday, June 20, 2011

Makan percuma dan insiden yang tidak diingini

Rezeki gua memang murah, asyik orang keliling belanja makan sahaja. Alhamdulillah. Minggu lepas makan free sempena hari jadi adik sepupu dan pakcik gua, makan makanan barat pula tu. Rezeki rezeki. Lepas tu member gua belanja makan Olio waktu lunch rezeki lagi. Baik hati orang keliling gua. kalau makan makan free itu jam gua memang balun dengan ikhlas. Jangan khuatir.



Abis cerita pasal makan gua buka cerita pasal insiden sadis di petang hari pula. Satu petang gua mau pulang ke rumah ku syurga ku. Dalam tren gua sibuk sibuk mahu taip msg. Sebelah tangan gua pegang beg, sebelah tangan pegang henpon. Gua memang yakin ketika itu.

Gua memang hebat buat akrobatik begini. Bila nak jatuh, gua gelabah sendiri. Lepas lepas tu gua rilek, riak muka profesional. Walau nak jatuh dan gua berjaya tahan dari jatuh, gua tetap meneruskan niat taip msg tatkala tren sedang berjalan. lu memang hebat la konon.

Selang satu station, dengan keadaan sunyi sepi, dengar pun deruan enjin tren tersebut, tiba tiba gedebuk! bergegar satu tren, Seorang awek yang bisa gagah juga badannya dari gua, rebah menyimpuh ke lantai tren tersebut. Gua terkejut bukan kepalang. Muka gua pelik sambil kerut kerut muka. Awek tu merah padam sambil terkial kial bangun di bantu orang ramai.

Yang lain ada yang tutup mulut, ada yang tutup mata dan ada juga tutup muka dengan surat khabar menahan dari terburai hilai ketawa masing masing. Nak buat bagaimana lagi, tahan sahaja malu disitu.

Gua terus tutup hp, gua sumbat secara tergesa gesa dalam beg gua, dua dua tangan gua genggam kemas kemas tiang pemegang. Gua takut jadi mangsa sterusnya.

Pesanan Farid: wahai awek keadaan fizikal yang gagah dari gua, gua tau lu memang hebat, tapi gua rasa perlu berpaut pada apa apa semasa menaiki tren. Bahaya. Sila impress ngan balak cam gua.

4 comments:

TiNiE said...

adakah beliau segagah kaktin?

farikh said...

Beliau lagi gagah kak, dah kategori wanita perkasa

haffizmohdnoor said...

gagah sgt wanita tu...hehe..

farikh said...

hafizz: sangat gagah hingga mengoncangkan tren itu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis