Tuesday, June 28, 2011

Budak Darjah Enam

Dalam banyak banyak darjah, gua paling suka masa gua dalam enam. Kelas gua paling hebat, walaupun kelas no 2 pandai. Rakan rakan kelas gua paling hebat dalam sekolah waktu tu. Adik lelaki gua darjah empat waktu tu. Tapi dah cukup taiko. Di sebabkan dia, gua terpaksa jadi penolong rumah sukan, di sebabkan dia gua terjebak main hoki lawan kelas.

Guru kelas gua anak dara, anak mami. Gincu melekat kilat kalau mengajar. Kelas gua hebat sebab tiap tiap rangkul anugerah kelas paling cantik, sampai kelas lain dah malas nak lawan. Kelas gua gempak sebab banyak pokok pokok dan kelas kaler purple.

Kelas gua ada amirul, saiful, pian, raja, hafiz semua atlit sekolah waktu tu. Tapi gua bukan atlit. Disebabkan lambakan atlit, kelas gua selalu bolot hadiah bila taim sukan. Kelas lain panas. Ezany, Izuddin, Fadhil geng gua merepek dalam kelas. Gua terjebak main hoki walaupun gua tak pernah pegang kayu hoki.

Walaupun gua tengok bola hoki melantun laju, gua bantai pas je kat kawan gua. Nama gua nak jaring gol, kirim salam je pada penjaga gol je gua mampu. Jerit pekik gua memang handal. Kelas tambahan gua tak pernah missed. Pasal tu gua cemerlang masa UPSR.

Kisah budak darjah enam yang beruntung.

Pesanan farid: Mana pergi budak budak ni skarang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis