Monday, June 20, 2011

Pesen pesen tak reti bahasa

Sedang gua lepak lepak waktu lunch berangan angan dengar lagu starlight tears. Gua dikejutkan dengan jeritkan "farid! macam mana mau bukak projektor ni" berdesing seround telinga gua, bergegar gegendang telinga. Potong sungguh. Gua bangun capai remote sambil mempamer riak muka badak. Gua on. Lu nama saja ada pangkat, mau on projektor pun tak reti, budi bahasa apatah lagi.

Gua sambung duduk, sumbat telinga sambung dengar lagu tadi yang memang sudah gua setkan ulang ulang lagu yang sama. Gua raba poket ada kotak rokok. Ok cun, mau pergi merokok, ketagihan sukar dielakkan. Puas merokok, gua masuk balik ofis, gua senyum seorang seorang. Arakian gua melintasi bilik meeting, tiada orang, lampu terpasang, projektor on, wayar bertaburan. 

Elok hati gua sudah suam suam sebentar tadi, terus jadi meluap luap balik. Gua mencarut dalam hati. Sudah tak jadi meeting, lu bikin onar pula dalam bilik meeting. Gua senyum tak berapa ikhlas, gua pura pura tiada perkara yang berbangkit berlaku. Gua off mana mana yang patut, gua susun wayar balik. Walaupun hawa dingin pejabat gua ini sejuk, tapi gua tetap rasa bahangnya lain satu macam. Hati gua terbakar.

*Lebih kurang ini macam la hangat hati gua waktu itu, gempak kan?*


Pesanan Farid: Panas dalam lagi bahaya, boleh menyebabkan demam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis