Monday, June 13, 2011

Cinta Mati


Sedang gua duduk duduk main game di ipad dalam keadaan curi curi (ya di ofis tiada orang semua sibuk bercuti untuk bawa anak anak berjalan) kak tin muncul secara mengejut di sebelah gua dengan ayat "selamba selamba kau je kan", gua memang selamba kak, pasal itu gua selalu kena tiaw.  

Di tangannya ada sekotak bungkusan misteri. Di letaknya di atas meja, nah terbentang kek cawan dengan strawberi diatas. Itu jam gua rasa nak meninggal mahupun seperti berjumpa Dato Siti Nurhalija. Hampir hampir histeria juga.

"Ni nak bagi kau rasa seketul" bagai bunga berkembang la hati gua itu jam. Red Velvet ooo, bukan senang nak dapat. Kalau lu orang pergi cupcake cik pun belum tentu dapat sebab mendapat sambutan hangat. 

Selepas gua mengucapkan jutaan terima kasih pada kak tin, tanpa membazir sesaat dua, gua susun langkah kemas kemas dengan penuh keyakinan, gua ke pantry sambil angkat kek cawan berkenaan dengan riak muka yang memang sangat riak la, gua berlagak sama Norin Nor (bukan yang ori). 

"Dik sedapnyaaaaa dik" Lu memang hebat kak, belum rasa tapi sudah tahu. Kalau jadi pelakon, dia sudah menang dua puluh tujuh anugerah, gua baru menang 3 anugerah je.

Jadinya gua kongsi kan kek cawan berkenaan bersama norin nor. Memang gempaq habis. Red velvet di saluti dengan Krim keju. Lu orang bayangkan betapa nikmat seperti.. seperti.. seperti... memang susah nak gambarkan, ini serius.

Ok setakat itu sahaja masa untuk mengulang kembali kelazatan kek cawan tersebut. 

Pesanan Farid: gua harus belajar bagaimana menyediakan kek cawan ini. Tapi gua nak buat yang besar, sekali makan terus ingat sampai bulan syawal tahun depan.

3 comments:

TiNiE said...

cream cheese dia mmg terbaeeekklah!

eyida said...

sedapnya....

farikh said...

kak tin': syabas kak, kek cawan terbaik setakat ini

aeda: mmg sedap, boleh order sila sila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis